גשם בתל אביב (ארכיון) (צילום: אופיר סילוני, חדשות)
גשם בתל אביב (ארכיון) | צילום: אופיר סילוני, חדשות

לקראת מזג אוויר חורפי: לאחר מספר ימים חמים יחסים, היום (חמישי) תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות. לאורך היום יופיעו גשמים מקומיים בכל רחבי הארץ עם רוחות חזקות מדי פעם גם סופות רעמים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

לאורך היום תהיה סכנת שיטפונות חמורה במקומות המועדים (אזור הדרום, אזור המזרח ונחלים בכל הארץ), ייתכנו גם הצפות. באותה נשימה חשוב לומר שלא מדובר בסערה שעוד לא ראינו, אלא ביום חורפי ראשון לעונה שמגיע אחרי תקופה ארוכה ומספר ימים חמים מאוד.

הגשם יחל היום כבר בשעות הבוקר, ימשך לפרקים לאורך היום ברוב האזורים, עם מגמת החלשות בשעות הצהריים המאוחרות. לקראת שעות הלילה תורגש התחזקות מחודשת של הגשם בצפון ובמרכז (כולל גם את אזור צפון הנגב).

1039757 (צילום: חדשות)
צילום: חדשות

הגשם ימשך במהלך כל הלילה שבין חמישי לשישי. ביום שישי עצמו יופיעו - בעיקר בשעות הבוקר - גשמים מקומיים ברוב חלקי הארץ. בהמשך היום ובשבת יהיה קריר כשבתחילת השבוע הבא כבר צפויה התחממות הדרגתית.

מחברת החשמל נמסר כי הם פועלים על מנת למנוע תקלות באספקת החשמל. "עם רדת הגשם הראשון, השילוב של המים עם האבק שהצטבר על רשתות החשמל עלולים לגרום לקצרים בקווי המתח הגבוה והעליון", נמסר מהחברה. "זאת מכיוון שהשילוב יוצר בוץ עם מינרלים המגבירים את המוליכות החשמלית של המים".

1039764 (צילום: חדשות)
צילום: חדשות

בהודעת החברה נמסר כי בוצעו החודשים האחרונים פעולות שונות לקראת החורף - בין היתר - עבודות חיזוק ותחזוקה, שטיפת קווים וגיזום וכריתה של עצים מסוכנים. עם זאת, בחברה ביקשו להדגיש שלא ייתכן להימנע מתקלות לחלוטין.

בחברת החשמל מבקשים מהציבור להיות סבלניים וערניים ולדווח מידית על חוטי חשמל קרועים או נזקים אחרים לרשת החשמל. במקרה של פגיעות ברשת החשמל, קריעת חוטים או כל מפגע אחר, יש לפנות לחברה דרך מרכזי השירות 103, יישומון חברת החשמל, דף הפייסבוק, אתר האינטרנט של החברה, או שירות הודעות מסרון למספר 0557000103.

בחברה מדגישים לשמור על כללי בטיחות בסיסיים: אין לגעת בחוטי חשמל קרועים, להסיר ולפנות מגגות או ממרפסות חפצים העלולים לעוף בעקבות משבי הרוח, אם מבחינים בעצים או עמודים שאינם יציבים ועלולים ליפול, או ענפים שעלולים לגעת בחוטי חשמל, יש להודיע למוקד העירוני 106 או למרכזי השירות 103 של חברת החשמל.