הקרב על ירושלים

אנשי העסקים שתומכים במשה ליאון: 'ינצח בסיבוב ראשון'

משה ליאון, המועמד לראשות העיר ירושלים, זוכה גם לתמיכת אנשי עסקים בכירים בעיר כמו שי נאור, ירון צדקיהו ורמי לוי • בשיחה עם "כיכר השבת" הם מסבירים את תמיכתם ומעריכים את סיכוייו (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
משה ליאון במחנה יהודה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פרויקט מיוחד: שבוע לבחירות המקומיות בירושלים, יצא "כיכר השבת" לבדוק מה עמדתם של אנשי העסקים הבכירים בעיר, חילונים ומסורתיים, וגילה כי מרביתם מתייצבים בגלוי אחרי מועמדותו של משה ליאון, בטענה כי הוא היחיד שידאג לתושבי ירושלים.

כזכור, בין הבולטים בתמיכה במועמדותו של משה ליאון נמצאו מפלגות ש"ס ו'דגל התורה', שלפי הערכות מחזיקים בכ-60 אלף קולות, כאשר עם כ-35 אלף קולות, יוכל ליאון לנצח, לכאורה, כבר בסיבוב הראשון.

את שי נאור מכירים לא מעט ירושלמים, זאת מאחר שהוא עומד בראש 'מפגש השייח' – מאפייה ותיקה וידועה שפועלת באזור תלפיות. נאור נחשב לאחד מוותיקי סוחרי ירושלים, וכשהוא מזכיר את השם 'משה ליאון' הוא מקפיד להדגיש את ההיגוי 'מוישה', כמכר קרוב וותיק.

"יש לנו אכן היכרות אישית", הוא אומר ל'כיכר השבת', "הכרתי את מוישה לראשונה בעסק שלי שבתלפיות. מאז פגשתי אותו לא מעט ואני יכול לומר דבר אחד שאין לי בו שום ספק - המטרה היחידה שלשמה הוא הגיע לעיר היא כדי לדאוג לתושבים. יש לו אכפתיות מדהימה ורצון שמגיע מהמקום הכי עמוק בלב. הוא רוצה באמת ובתמים להיות שליח של תושבי ירושלים".

משה ליאון בשוק מחנה יהודה

גם ירון צדקיהו מוכר ללא מעט אנשים בציבור הירושלמי. כבר עשרות שנים שהוא יושב מאחורי הדלפק של החמוצים בשוק מחנה יהודה. אבל הוא לא עוד סוחר, כי את הטעם של החמוצים שהוא מציע אף אחד לא מצליח לחקות. גם צדקיהו אומר לנו בצורה ברורה: "ליאון ורק ליאון".

למה?, אנחנו תוהים והוא מסביר: "כי רק דברים טובים יש לי להגיד על האיש. הוא התמודד לפני חמש שנים לראשות ירושלים ולמרות שהפסיד, הוא בחר להישאר כאן ולשמש כחבר מועצה מהשורה. הוא הפתיע את כל אלו שטענו: 'הוא בא לעשות עלינו סיבוב ולאחר שיפסיד יחזור לגבעתיים'.

"הוא הוכיח את עצמו ונשאר בעיר. במשך חמש שנים הוא נשאר בעיר ולמד אותה בדרך הקשה, ממש לא בדרך הקלה. הוא למד אותה מלמטה, דרך הניסיון. הוא עבר את בית הספר הטוב ביותר שאדם יכול לעבור. תוסיפו על זה את הכישורים הביצועיים שלו בנושאי כלכלה ורווחה, ותבינו שזה בדיוק מה שהתושבים צריכים".

רמי לוי, איש העסקים המוכר, אף הוא תומך במשה ליאון ללא כל עוררין. בשיחה לתקשורת הוא הסביר את הסיבה לתמיכתו: "ליאון הוא האחד והיחיד שידאג לתושבי העיר. אני תומך בו לא רק בגלל שהוא איש ניהול עם הבנה בשלטון המקומי, אלא בעיקר כי הוא אדם מלא חמלה.

רמי לוי עם משה ליאון (באדיבות המצלם)

"יש לו דאגה לאדם הפשוט ואהבת חינם. הוא בדיוק כמוני, לא שכח מאיפה הוא צמח, לא מסתכל על כולם מלמעלה ללמטה, אלא הוא איתם ביחד. ברור לי שהוא היחיד שידאג לכל מה שחשוב לתושבי ירושלים".

למי הצבעתם בפעם הקודמת?

שי נאור: "בפעם הקודמת חשבתי בתחילה לשבת על הגדר, אחר כך תמכתי בברקת. האמת היא שאני דווקא שמח שמוישה לא נבחר בבחירות הקודמות לעירייה, כי חמש השנים האלו בהן הוא התגורר בירושלים תרמו לו כל כך הרבה. הוא למד את הצרכים של העיר הכי מקרוב שיכול להיות.

"אני חושב שזהו חוק שצריך לחוקק במדינה - כל מי שבא לנהל את ירושלים צריך להיות חלק ממנה לפחות ארבע או חמש שנים. זה בדיוק מה שליאון עשה. במהלך השנים האלו הוא ערך היכרות עם נושאי החינוך והדיור, הצעירים והמבוגרים, כל מה שמשתמע תחת המושג 'ירושלים', ועכשיו הוא בשל להיות ראש העיר הטוב ביותר שיכול להיות. כי הוא מכיר את הצרכים של התושבים. זה לא שלוקחים מישהו שרוצה להיות ראש עיר מבלי שיודע אפילו איפה זה אזור התעשייה תלפיות".

ירון צדקיהו: "בבחירות הנוכחיות לא התלבטתי כלל, היה ברור לי שאני נותן את הקול שלי לליאון. גם בבחירות הקודמות האמנתי לו והצבעתי לו, אבל היום אני משוכנע יותר מאז".

אתם מאמינים שהוא ינצח בבחירות?

שי נאור: "אגיד את האמת - מתחילת המערכה הזו אני כמעט לא קורא עיתונים או פרשנויות, כך שאין לי מושג מה אחרים אומרים, אני מאמין רק באינטראקציה אישית של אחד על אחד, וזה בדיוק מה שאני רואה יום-יום במאפייה שלי. מגיעים לכאן כל כך הרבה אנשים, מכל המגזרים ומכל הסוגים. אני שומע בדיוק מה אומרים, ואני מבטיח לכם – יהיה כאן ניצחון גדול, ליאון ייקח כבר בסיבוב הראשון.

"כי זה לא רק שרוב המגזר החרדי מצביע לו, אלא יש גם כל כך הרבה מהמגזר הלא דתי שבוחרים לתת לו את הקולות שלהם. כי הם פשוט מבינים מי האיש ועד כמה שהוא מסוגל לפעול, והם משפיעים גם על המכרים שלהם, על המשפחות ועל הילדים שלהם. אני אומר לכם – יהיה פה ניצחון גדול".

משה ליאון במחנה יהודה

ירון צדקיהו: "משה ליאון מדבר על שמירת סטטוס קוו וזהו דבר שמוצא חן בעיני כולם – גם בעיני החרדים וגם בעיני הקהל החילוני. הוא המועמד היחיד שיש לו מה להציע לכלל הציבורים שבירושלים, והוא מדבר בשפה של כולם. ואם כבר מדברים על סיכויים, אני רוצה להגיד שאני נמצא בשוק, ועם כל הצניעות אני רואה בעצמי את הברומטר הטוב ביותר ואני יכול לשמש כסקר חי.

"עוברים אצלי אנשים מכל הסוגים והמינים – אשכנזים וספרדים, חילוניים וחרדיים, ימניים ושמאלנים. כולם עוברים כאן, וממה שאני שומע דרכם אני יכול לומר בוודאות – מצבו של ליאון לא רע בכלל, יש לו סיכוי גדול, אבל המאבק שלו יהיה קשה, כי יש לו מתחרים. הוא יצטרך לעבוד קשה, כולנו נצטרך לעבוד קשה, אבל אם ניקח את כל הקולות שהחרדים נותנים ונוסיף עליהם את הקולות הרבים של אלו שאינם מהמגזר, אבל הם מאמינים בו, נגיע למספרים עצומים.

"יש גם אחוזים לא מבוטלים שעדיין מתלבטים, ואם נצליח להשפיע על חלקם – ליאון ייקח כבר בסיבוב הראשון. אני לא סתם אופטימי, אני בטוח במה שאני אומר, ירושלים עומדת לקבל את ראש העיר הטוב ביותר שהיה לה אי פעם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר