כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פרקליט הצמרת באור הזרקורים

היום הדרמטי של עו"ד עמית חדד בבג"צ

יורשו של פרקליט הצמרת עו"ד יעקב וינרוט ז"ל מסכם יום דרמטי, במהלכו נחל פינדרוס הפסד בעתירה שהוגשה מטעמו, אך רשם ניצחון גדול דווקא בעיר חיפה • חדד הגיב: "אני שמח שהשופטים קיבלו את העתירה שלנו" | ארי קלמן עקב אחריו

היום הדרמטי של עו"ד עמית חדד בבג"צ
צילום: באדיבות המצלם

לאחר שבשעה האחרונה בג"ץ אישר מחדש את מועמדותה של עינת קאליש - אשר זוכה לתמיכה חרדית מצד 'דגל התורה' ומפלגת העבודה, לראשות עיריית חיפה - נרשם סוף טוב ליום הדרמטי לעו"ד הצעיר שנמצא באור הזרקורים.

על רקע תחושת ההחמצה הליטאית מפסילתו של יצחק פינדרוס לבחירות בעיריית אלעד, נרשמה בסוף היום התלהבות ושמחה במפלגה בשעה האחרונה על רקע ניצחונו המוחץ של עו"ד עמית חדד, שותפו של עו"ד יעקב וינרוט ז"ל, בדיון הבוקר בבג"ץ על פסילתה של המועמדת לראשות העיר הנתמכת על ידי המפלגה, עינת קאליש.

כזכור, עינת קאליש המתמודדת המובילה מול ראש העיר יונה יהב, הנתמכת בעיר על ידי קבוצות רבות, ובהן מפלגת העבודה, מפלגת ישראל ביתנו, ומפלגת דגל התורה, נפסלה לריצה לראשות העיר ע"י בית המשפט בעקבות בעיות טכניות ברישום כפול של עורך דינה שהגיש את הרשימות במקביל.  פסילתה הובילה לתחושה קשה בקהילה הליטאית בחיפה אשר פעלה זמן רב לגיבוש אלטרנטיבה שלטונית ליונה יהב, ולכל אלו הפועלים להחלפתו של ראש העיר המכהן, ובהם גם ראשי מפלגת העבודה וגורמים רבים נוספים בעיר שהצטרפו לתמיכתם במועמדת עינת קאליש שהחלה בעקבות כך לזנק בחודשים האחרונים בסקרים אל מול יהב.

הבוקר, במהלך הדיון בבג"ץ, השמיע עו"ד עמית חדד טיעונים קשים כלפי המדינה, והשופטים הצדיקו את כל טענותיו והעבירו ביקורת קשה על המדינה על פסילתה של המועמדת לראשות העיר. 

"הדיון היה טעון מאד, רבים מאד בעיר חותרים לשינוי ולהחלפת ראש העיר כבר זמן רב, והיא הייתה הסיכוי הגדול והמשמעותי ביותר להחלפה של יונה יהב, כך על פי כל הסקרים וכך לאור העובדה שכל כך הרבה קבוצות מכל קצוות הקשת הפוליטית בעיר חברו אליה ואף אחד לא האמין שיפסלו אותה בגלל איזו טעות טכנית קלה ופשוטה", אומר פעיל בכיר ב"דגל התורה" ל"בחדרי חרדים".  

"הצלחתו של עורך הדין עמית חדד לשכנע את בג"ץ להחזיר את עינת קאליש לזירה בעיר, היא לא פחות מדרמה אמיתית בחיפה, לא רק עבור הציבור הליטאי שסובל מאד מיונה יהב, אלא לכל חלקי הציבור הכללי בעיר, שמחפש ורוצה שינוי ומהפך בראשות העיר"  אומרים ב"דגל התורה" בעיר ל"בחדרי חרדים".

עו"ד עמית חדד שהוביל כאמור את העתירה בבג"ץ יצא מהדיון מלווה בעינת קאליש ומקורביה הרבים ששאגו משמחה, "חיפה הולכת למהפך" אמרה קאליש בצאתה מבית המשפט, "נעשה הכל כדי לנצח ולהביא את חיפה למקום טוב הרבה יותר", אמרה קאליש.

"הרגשנו כל הזמן שאנחנו בידיים טובות ולמרות הפסילה של בית המשפט המקומי, עו"ד חדד הביא לנו את הבשורה בדיון האינטנסיבי והמהותי שניהל ביד רמה מול בג"ץ ולמרות שהתחושה שהייתה בשבוע האחרון מעורבת ולא קלה - האמנו שננצח, וכך ב"ה אכן קרה". אמר ל"בחדרי חרדים" מיכי אלפר נציג "דגל התורה" בעיריית חיפה, אחד הקולות הבולטים בעיר בעד עינת קאליש שהגיע אף הוא לדיון בבג"ץ הבוקר.

עו"ד עמית חדד אמר בתום הדיון כי הצדק נעשה, לדבריו "לא יתכן שעל טעות טכנית ופרוצדוראלית קלה כל כך - יפסלו מועמדת לראשות העיר שזוכה לאמון של רבים כל כך בעיר שלה, ויימנע ממנה הזכות הדמוקרטית שיש לכל אחד במדינה להיבחר, ותימנע מהציבור הזכות לבחור בה, כפי שהחוק דורש ומאפשר,  אני שמח שהשופטים קיבלו את העתירה שלנו, מדובר בהחלט בבשורה ובאמירה משמעותית וחשובה".

כזכור, עורך הדין עמית חדד נכנס בימים האחרונים כיורשו בפועל של שותפו במשרד עו׳ד יעקב ויינרוט ז׳ל, לאחר שניהל יחד איתו את כל התיקים הגדולים במשרד ובראשם ייצוג ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עו"ד עמית חדד יצחק פינדרוס בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד