שתף קטע נבחר

עצרה אותה: 64:66 למכבי ת"א על הפועל ב"ש

העולה החדשה נלחמה עד השנייה האחרונה, אבל הצהובים בעיקר בעזרת רבע השלישי נפלא (7:25), הנחילו לאדומים הפסד ראשון בליגת העל. ג'ון דיברתולומאו הצטיין עם 22 נקודות, רמי הדר הורחק אחרי שתי עבירות טכניות. מכבי ראשל"צ ניצחה לראשונה העונה כשהשיגה 58:75 על עירוני נהריה

 

מכבי תל אביב הלכה בעקבות האחות מהכדורגל והצליחה לעצור את העולה החדשה שהיא גם הלהיט של הליגה עד כה, כשניצחה הערב (שני) 64:66 את הפועל באר שבע בהיכל מנורה-מבטחים בתום משחק דרמטי. אצל הצהובים מהכדורגל זה הלך בקלות עם 0:4 מוחץ על הפועל חדרה, אבל החבורה של נבן ספאחיה נאלצה להזיע הרבה יותר, כדי להנחיל לבאר שבע את ההפסד הראשון שלה בליגת העל ולחזור למקום הראשון.

 


 

 

מכבי פתחה לא טוב את המשחק ועד ההפסקה איבדה עשרה כדורים, מי שניצלו זאת היו טראוויס ווריק וג'ורדן סווינג שהובילו את באר שבע  ליתרון 32:37 בסיום המחצית הראשונה. למחצית השנייה הצהובים עלו אחרת לחלוטין, והתפוצצו ברבע השלישי עם 7:25. אחת הסיבות לבריחה הייתה הרחקתו של רמי הדר, אחרי שתי עבירות טכניות.

 

טראוויס ווריק סמאג' כריסטון (צילום: עוז מועלם)
היו קרובים אבל זה לא הספיק. אכזבה בהפועל ב"ש(צילום: עוז מועלם)
 

רמי הדר הפועל באר שבע (צילום: עוז מועלם)
רמי הדר. הורחק ברבע השלישי(צילום: עוז מועלם)

 

הצהובים נעצרו פעם נוספת ברבע האחרון ולבאר שבע הייתה הזדמנות לקחת את המשחק להארכה, אבל החטאות של סמאג' כריסטון, ווריק וג'אקים דונלדסון עם הבאזר קבעו 64:66 למכבי ת"א בסיום. מי שהצטיין במשחק היה ג'ון דיברתולומאו שסיים עם 22 נקודות ושבעה ריבאונדים. אצל האורחת בלט במיוחד המשחק החלש של טיילור ברון, שסיים עם שמונה בלבד. מי שלא שיחקו הערב היו סקוטי ווילבקין שלא נרשם והצטרף לג'רמי פארגו הפצוע.

 

הערב נערכו שני עוד שני משחקים, כאשר שתי המנצחות זכו בניצחון ראשון העונה - מכבי ראשון לציון השיגה 58:75 על עירוני נהריה ואילו מכבי אשדוד ניצחה בחוץ את בני הרצליה 70:75.

 

מכבי תל אביב הפועל באר שבע (צילום: עוז מועלם)
מייקל רול נאבק עם טראוויס ווריק (צילום: עוז מועלם)

 

מכבי ת"א - הפועל ב"ש 64:66

מכבי ת"א ללא סקוטי ווילבקין שלא נרשם למשחק, פתחה בחוסר ריכוז ואיבדה שבעה כדורים כבר ברבע הראשון. העולה החדשה הרבה בזכות טראוויס ווריק וג'ורדן סווינג, ניצלה זאת ורצה ליתרון 15:19 בסיום הרבע.

 

דני אבדיה ויובל זוסמן צמצמו עם התחלת הרבע השני, אבל ווריק וסווינג לא עצרו והמשיכו לצלוף מחוץ לקשת. אלכס טיוס סיים עם דאנק ועבירה, לפני שטיילור ברון סגר את המחצית עם יתרון, 32:39 לבאר שבע.

  

מכבי תל אביב הפועל באר שבע (צילום: עוז מועלם)
רמי הדר ונבן ספאחיה לוחצים ידיים(צילום: עוז מועלם)

דני אבדיה מכבי תל אביב (צילום: עוז מועלם)
דני אבדיה עולה גבוה(צילום: עוז מועלם)

 

הצהובים נעצרו ברבע הרביעי ולבאר שבע הייתה הזדמנות לקחת את המשחק להארכה, אבל החטאות של סמאג' כריסטון, ווריק וג'אקים דונלדסון עם הבאזר קבעו 64:66 למכבי ת"א בסיום. מי שהצטיין במשחק היה ג'ון דיברתולומאו שסיים עם 22 נקודות ושבעה ריבאונדים. אצל האורחת בלט במיוחד המשחק החלש של טיילור ברון שסיים עם שמונה בלבד.

 

מכבי נעצרה ברבע הרביעי ואפשרו לאדומים לחזור לעניינים ,כשריצת 0:6 קבעה יתרון של שתי נקודות בלבד, דקה ורבע לבאזר. רול החטיא ובאר שבע קיבלה הזדמנות לנצח את המשחק אבל סמאג' כריסטון, טראוויס ווריק וג'אקים דונלדסון החטיאו וסידרו לצהובים, 64:66 בסיום.

 

נמרוד לוי מכבי תל אביב רם אליאספור טיילור ברון הפועל באר שבע (צילום: עוז מועלם)
נמרוד לוי מסתבך מול רם אליאספור וטיילור ברון(צילום: עוז מועלם)
 

מכבי ראשל"צ - עירוני נהריה 58:75

 

ראשל"צ לא הגיעה לפתיחת המשחק. רום גפן, שלא שיחק בשני המשחקים הראשונים, עלה בחמישייה, קלע חמש נקודות וקבע 2:10 לנהריה (4). הכתומים הצליחו לצמק, אבל שלשה של ניב משגב השאירה את ההובלה אצל הצפוניים - 10:14 (8). אחרי 10 דקות - 15:18 לנהריה.

 

נהריה המשיכה לשחק חזק בהגנה, גרמה לראשל"צ לאבד כדורים ועלתה ל-19:31 מרשים אחרי נקודות של מייק הנרי (ריצת 0:11). המקומיים התעוררו, רצו 0:12 בראשות עוז בלייזר, נטלו את היתרון - 31:32 והפעם היה זה התור של מיקי גורקה לבקש פסק זמן - 31:32 (19). אחרי 20 דקות - 32:35 לנהריה.

 

יפתח זיו עירוני נהריה (צילום: יאיר שגיא)
יפתח זיו מוביל כדור(צילום: יאיר שגיא)
 

מייק הנרי עירוני נהריה (צילום: יאיר שגיא)
אדם אריאל מנסה לעצור את מייק הנרי (צילום: יאיר שגיא)

 

צ'אקה של קמרון לונג ודאנק מטורף של איתי שגב סידרו לראשל"צ - 37:41 (24). שני אסיסטים של איגור קולשוב למרקיז רייט עשו את זה - 37:45 (ריצת 0:15). בסיום הרבע השלישי - 46:53 לראשל"צ. שרף עלה לרבע האחרון עם ארבעה ישראלים בחמישייה, שהעלו את קבוצתם ל-53:64. בסיום - 58:75 לראשל"צ.

 

בני הרצליה - מכבי אשדוד 75:70

 

הרצליה פתחה טוב יותר ובעזרת שלשות של אור לאומי ובוגדן בליזניוק עלתה ל-3:10. ליס שושי העיר את האורחים וצימק ל-11:9. כרם משעור קלע נקודות ראשונות לקראת סוף הרבע, לנדון מילבורן החטיא ליי-אפ פשוט - 15:19 להרצליה אחרי 10 דקות.

 

אור לאומי פתח בסערה את הרבע השני והוביל את המארחת ל-15:24. פול סטול קלע סוף-סוף נקודות ראשונות כשדייק מחוץ לקשת - 26:20. אשדוד בהובלת מילבורן ניסתה להתקרב, ג'ף אדריאן נפגע בפניו וירד לקבלת טיפול כשהוא מדמם, אבל משעור שמר על היתרון וגם הגדיל אותו ל-10. בהפסקה - 27:38 לבני הרצליה.

 

בראד גרינברג במשחק (צילום: אבי רוקח)
בראד גרינברג. ניצחון ראשון העונה(צילום: אבי רוקח)

 

לאומי המשיך לבלוט עם שלשה בתחילת המחצית השנייה, אבל מילבורן הגיב עם אחת משלו. ג'יימס רובינסון החזיר את הפער לדו-ספרתי. שושי קירב את אשדוד עם נקודות מהקו והטבעה. אשדוד הידקה את ההגנה וניצלה רפיון של הרצליה כדי להתקרב עוד יותר, ורוזפלט עם דאנק ונקודות בצבע השווה ל-43:43 (ריצת 0:11). סם סינגר החזיר את ההובלה להרצליה עם דקות טובות. שפרד שמר על משחק פתוח עם נקודות על הבאזר של סוף הרבע - רק 49:53 למארחת.

 

המומנטום של האורחת נמשך, סטול ומילבורן קלעו שלשות ושפרד העלה לראשונה ליתרון - 55:58. רוזפלט יצא בעבירה חמישית, אדריאן צמצם את הפער לנקודה מהקו. בהמשך הוא החטיא מתחת לסל בשלב קריטי ומילבורן חרץ את גורל המשחק. ניצחון ראשון העונה לאשדוד - 70:75 באולם היובל.

 

 


פורסם לראשונה 22/10/2018 20:06

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אנג'לו קוליארו, עמית גרשון
צילום: עוז מועלם
מומלצים