אילוסטרציה (צילום: Coroiu Octavian, 123RF)
אילוסטרציה | צילום: Coroiu Octavian, 123RF

תושבת ג'סר א-זרקא כבת 60 נפטרה היום (שני) לאחר שהוכשה על ידי נחש בשטח פתוח דרומית לבנימינה. התקרית אירעה ככל הנראה בעת שעבדה בשטח חקלאי ונשענה על ענף עליו היה הנחש. תחילה פרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לה טיפול רפואי בשטח ופינו אותה לבית החולים הלל יפה בחדרה תוך מאמצי החייאה וכשהיא מחוסרת הכרה - בדרך לבית החולים נאלצו לקבוע את מותה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"הגעתי עם האמבולנס לתוך המטע, אישה כבת 60 שכבה בסמוך לעצים כשהיא מחוסרת הכרה במצב קריטי", סיפר ירון משיח, חובש בכיר במד"א. "ביצעתי במהירות בדיקות רפואיות ראשוניות והתחלתי לבצע פעולות החייאה יחד עם צוות הניידת טיפול נמרץ שהגיע למקום תוך שימוש בתרופות וכאשר מצבה אפשר זאת פינינו אותה תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים".

בחודש אוקטובר האחרון מחמוד עבוד, תושב הצפון בן 40 מת בבית החולים רמב"ם לאחר שהוכש על ידי נחש צפע. עבוד, תושב עילוט, בילה עם כמה חברים בביר אל מכסור, ועל פי העדויות הוכש בידו כמה וכמה פעמים.

לאחר ההכשה וכתוצאה מפאניקה הוא החל לרוץ כשהוא מפוחד ומבוהל, וכך ככל הנראה התפשט הארס בגופו. ניידת של מד"א הוזעקה למקום ופינתה אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא במצב אנוש, ולאחר יומיים שהרופאים נאבקו על חייו, נקבע מותו.