ילד בורח מרכב (צילום: חדשות 2)
הנהג: ילד בן 13. צילום ארכיון | צילום: חדשות 2

כשהשוטרים בטייבה ביקשו היום מרכב שלא ציית לחוקי התנועה לעצור בצד כדי לערוך בדיקת רישיונות שגרתית, הם ממש לא ציפו להפתעה שחיכתה להם: הנהג היה רק בן 13.

הילד הצעיר, כך התברר, בסך הכל רצה ללמוד נהיגה ולהתאמן "על רטוב". לצידו ישבה אמו הגאה, תושבת העיר, שהייתה על תקן "המורה לנהיגה" של הילד. כאשר השוטרים ביקשו ממנה להציג בפניהם את רישיון הנהיגה שלה, הם הופתעו פעם נוספת. התברר כי למרות שהאם מלמדת את בנה נהיגה באופן לא רשמי - גם לה אין לה כלל רישיון.

האם המופתעת בכלל לא הבינה מה פסול במעשיה. "בסך הכל יצאנו לעשות סיבוב כדי שהילד ילמד לנהוג", השיבה בתמימות לשוטרים. הם, כמובן, לא השתכנעו מהנימוק והגישו לה במקום זימון לבית הדין. רכבה של האם הושבת ובכך כנראה הגיעו לסיום, לפחות לעת עתה, שיעורי הנהיגה של הצעיר.

בן ה-13 נהג בטרקטורון

בחודש מאי השנה תועד נער בן 13 באזור בית שמש כשהוא נוהג על טרקטורון. התיעוד בוצע לאחר שבאגף התנועה של משטרת ישראל ובעמותת "אור ירוק" החליטו לאכוף ביתר שאת את נושא חוקי הנהיגה בטרקטורונים.

גם אז התברר בסופו של דבר כי למשפחה יש יד בדבר. בירור העלה שלא מדובר בנער שגנב את הטרקטורון מקרוב משפחה ו"עשה סיבוב" על דעתו בלבד, אלא בצעד שמשפחתו יזמה, במסגרת צילום סרט לקראת מסיבת בר המצווה שלו. כשקרובת משפחה של הנער ראתה שאיש עמותת "אור ירוק" מתעד במצלמה את הנהיגה הבלתי חוקית והמסוכנת בטרקטורון, היא תקפה אותו ואת השוטרים שליוו אותו. "מה קרה, הילד עושה בר מצווה, מה הלחץ הזה?", אמרה.