מצלמת מהירות (צילום: פלאש 90, חדשות)
מצלמות המהירות צפויות לחזור | צילום: פלאש 90, חדשות

מחדשים את הדוחות: כפי שפורסם לראשונה בחדשות, אגף התנועה במשטרה הודיע הערב (חמישי) כי דוחות מצלמות המהירות המוצבות בצדי הכבישים אכן אמינות - ועל כן ניתן להמשיך בגביית הדוחות ובאכיפה. זאת, לאחר שהפרקליטות עיינה בדוח של חוקרי הטכניון שקבע כי מצלמות המהירות אמינות וקיבלה את המלצותיו.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

במשטרה טענו כי הדוח מוכיח כי מצלמות המהירות המוצבות בצדי הכבישים אכן אמינות, וכי ניתן להמשיך בגביית הדוחות ובאכיפה, לאחר שהפרקליטות אישרה באופן סופי את ממצאיו: "הפרקליטות ערכה בחינה אשר כללה בירור כלל הנקודות אשר היו דרושות הבהרה במישור המשפטי. בהמשך לבדיקה זו, ניתן אישור הפרקליטות להמשך ניהול דוחות המופקים ממערכת א-3 בבתי המשפט לתעבורה".

עוד נמסר כי "המצלמות יחזרו לתעד עבירות תנועה ולהנפיק דוחות לנהגים הנוסעים במהירות החורגת מהמותר בחוק ובכך מסכנים חייהם ואת חיי ייתר משתמשי הדרך".

משטרת תנועה (צילום: דוברות המשטרה, חדשות)
האכיפה תשוב, ארכיון | צילום: דוברות המשטרה, חדשות

מאז פרסום הודעת המשטרה על כך שניתן להמשיך להשתמש במצלמות המהירות, הפרקליטות הערימה קשיים. לאורך החודשיים האחרונים דרשו שם מהטכניון הבהרות על הדוח וביצוע השלמות של בדיקות. לאחרונה הבדיקות הסתיימו, ומהן עולה כאמור כי ניתן להשתמש בהן.

בחודש שעבר פרסם מכון התקנים הישראלי את ממצאי הבדיקה של מצלמות המהירות ולפיהן המצלמות אמינות ועומדות בתקן. לפי המכון, הבדיקות התקיימו במהלך החודש האחרון באמצעות המעבדה ההולנדית NMi, הנחשבת למעבדה המובילה בעולם בתחום זה. בהתאם לדרישת התקן, הבדיקה כללה מעל 500 מדידות, אשר בוצעו ברובן במסלול מיוחד בבלגיה. בדיקת המהירויות הגבוהות (150 עד 250 קמ"ש) נעשתה במסלול בגרמניה המתאים לבדיקות מסוג זה.

כבר בחודש יוני האחרון פורסם לראשונה בחדשות כי בדיקה בטכניון קבעה שהמצלמות הנייחות שהוצבו בכבישים לא אמינות. על כך אמרו היום במשטרה כי "הבדיקה הספציפית בגינה ביקשנו, בתיאום עם הפרקליטות, להשהות את התשלומים על דוחות המהירות, נותחה לעומק על ידי הטכניון ונמצא כי איננה מעידה על בעיית אמינות כלשהי".