איבריו של הנרצח בפיגוע נתרמו: "זה מה שהוא היה רוצה"

זיו חג'בי, קורבן הטבח בברקן, סייע במותו לאחרים • אביו יחזקאל התייחס למפגש האחרון עימו: "מסתבר שהוא בא להיפרד" • במתקפה האכזרית נרצחו שני בני אדם ואישה נפצעה באורח בינוני

זיו חג'בי

"היה נשמה טהורה": איבריו של זיו חג'בי, שנרצח הבוקר (ראשון) בפיגוע בברקן, נתרמו. אביו, יחזקאל חג'בי, התייחס למחווה: "אני בטוח שזה מה שהוא היה רוצה. הוא מלח הארץ. לא הייתה שאלה בכלל. אנחנו יודעים מה החשיבות של הדברים האלה והמודעות. שאנשים ידעו שאפשר להציל".

אביו סיפר על בנו ועל המפגש האחרון עימו: "הוא היה בקורס טיס ומודיעין. עמד לחגוג את יום הולדתו ה-33 בשבת. אתמול בא לבקר אותי במושב (ניר ישראל – נ"ג) בהפתעה. לא היה מתוכנן בכלל. התקשר פתאום ואמר שבא לאכול ארוחת בוקר בשבת. עכשיו אני מבין הכל. מסתבר שהוא בא להיפרד. זה נראה כאילו זה היה גורל". 

"זיו היה נשמה טהורה. בעל למופת, אב למופת ובן למופת. אדם שכולו טוב. חיוך על פניו באופן תמידי. אדם צנוע וענו. המשפחה היתה מעל לכל עבורו. בסוף השבוע הקרוב תכננו לעשות לחגוג לו יום הולדת 33. בעוד שבועיים כולנו יחד עימו תכננו לחגוג בחתונה של הגיס שלו, אחי אשתו. במקום אנו הולכים להלויה ביום שני", כך תיארו חבריו ובני משפחתו עם היוודע הידיעה על הרצחו בפיגוע במפעל של קבוצת אלון, בו עבד, באיזור התעשיה ברקן.

חג'בי עבד במפעל כחשב שכר כשלוש שנים. לפני מספר חודשים הודיע למעבידיו כי הוא מתכנן לעזוב את העבודה כי רצה שינוי ומקום עבודה קרוב יותר לראשון לצון העיר בה התגורר. "המעבידים מאוד מרוצים ממנו ולכן שכנעו אותו להשאר ואף קידמו אותו והעלו את משכורתו. הוא החליט להשאר. מעולם לא דיבר על הסכנה במקום או על העובדה שבמפעל מועסקים פלשתינים רבים".

זיו חג'בי, קים לבנגרונד-יחזקאל // צילומים: פייסבוק

צילום: דובר צה"ל

צילום: דובר צה"ל

צילום: דובר צה"ל

עם היוודע דבר הפיגוע ניסו חבריו וגם אלמנתו ליצרו עימו קשר. "הוא לא השיב. התקשרנו ושלחנו הודעות. אשתו, נטלי, ניסתה כל הזמן להשיג מידע. בסוף גרך צד שלישי השיגה מספר של איש זקא והתקשרה אליו. היא שאלה אם הוא יודע פרטים. הוא שאל אותה מה השם של בעלך וכשאמרה לו השיב לה: ,אלוהים ישמור השם ירחם". אז היא הבינה והתמוטטה.

אביו שכבר קיבל את הבשורה בא ובישר לה". החברים הרבים הגיעו במהירות בשעות הבוקר והצהריים לבית האלמנה בשכונת משיור הנוף בראשון לציון לאחר מכן הוחלט כי יובא למנוחות בישוב בו גדל ובו גרים הוריו. עיריית ראשון לציון נרתמה לסייע, הצמידה למשפחה אנשי מקצוע משירות הרווחה העירוני כן נתרמה לסייע בסידורי ההלויה.

עוד באותו נושא

ארבע יחידות מיוחדות במצוד אחר המחבל

דעה: אל תתנו לרוצח לנצח

הנרצחת בפיגוע בשומרון: קים לבנגרוד-יחזקאל מראש העין

בישראל הדגישו: "אפס סובלנות לטרור בכל החזיתות"

"יצאתי החוצה - והמחבל ירה בי" 

תיעוד: היורה נמלט מהזירה כשהוא חמוש

חג'בי גדל במושב בניר ישראל שבחוף אשקלון, ולמד בתיכון בבאר טוביה. לאחר שירות בחטיבת גולני כלוחם למד ראיית חשבון. עבד כחשב מספר שנים במשרד רואי חשבון וכאמור לפני כשלוש שנים החל לעבוד בקבוצת ברקן.

זיו הותיר אחריו אלמנה, נטלי, ושלושה ילדים (תאומים בני שבע ופעוט בן ארבע. - ש"ז). הוריו, איריס ויחזקאל, וארבעת אחיו, תושבי המושב ניר ישראל הודיעו כי החליטו לתרום את איבריו. מדובר בקרנית עיניו, עור לבנק העור וגידים לבנק האורתופדי. הלוויתו של חג'בי תיערך ב-14:00בשני בשעה שתיים במושב. המשפחה ביקשה מכלי התקשורת שלא להגיע ללוויה.

בסביבות 07:40, נכנס המחבל הפלשתיני, בן 23 מהכפר שוויכה, למפעל, כשהוא חמוש ברובה סער, קשר את חג'בי ואת קים לבנגרונד-יחזקאל, שהיו במקום ולאחר מכן ירה בהם מטווח קצר. השניים נפצעו אנושות ולאחר זמן קצר נקבע מותם. אישה נוספת בת 54 נורתה ונפצעה באורח בינוני ונותרה בהכרה.

חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו לזירה ומצאו במקום את הקורבנות. האישה פונתה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, והגבר והאישה בת ה-54 טופלו במקום. החשוד בירי נמלט מהמקום ברגל, וכוחות המשטרה וצה"ל מבצעים סריקות לאיתורו.

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, מסר: "מדובר בפיגוע טרור חמור שבוצע על ידי מחבל בן 23 תושב שוויכה, ללא עבר מקדים ועם היתר עבודה. החשוד מועסק במפעל הספציפי שבו ביצע את הפיגוע. כעת מתבצע מרדף, יחד עם שב"כ ויחידות מיוחדות. המחבל השתמש בנשק מסוג קרלו. התבצעה הערכת מצב של אלוף פיקוד מרכז ומפקד אוגדת איו"ש. מתנהלים בשלב זה שני מאמצים: 1. מרדף אחר המחבל. 2. תגבור ההגנה מחשש לפיגועי השראה". 

תא"ל מנליס הוסיף: "בשלב זה מתחקרים את האירוע ובודקים כיצד הצליח המחבל להיכנס עם הנשק לאזור התעשייה ולמפעל עצמו. באזור התעשייה ברקן מועסקים 3,300 פלשתינים עם היתר עבודה ובערך אותו מספר יהודים. ברקן הוא אזור דו-קיום שעובדים בו פלשתינים וישראלים. האתגר הוא לייצר סביבה עם ביטחון. נלמד את אירועי היום".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר