קבאנו (צילום: רויטרס, חדשות)
הפרשה שמפלגת את אמריקה | צילום: רויטרס, חדשות

הסערה בארה"ב סביב מינוי קוואנו: גבר מפלורידה מואשם כי איים להרוג חברי קונגרס ובני משפחותיהם אם מועמדתו של השופט ברט קוואנו לבית המשפט העליון לא תאושר בסנאט. במספר פרסומים שלו כתב החשוד: "כל מה שאני חושב עליו זה להרוג אותם".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

החשוד, ג'יימס רויאל פטריק ג'וניור, פרסם שורה של הודעות מאיימות ברשתות החברתיות במהלך השבוע. באחד מהפרסומים אף כתב: "מתכונן למקרה אם מועמדתו של קוואנו לא תאושר... מי שאני חושב שהאשמה עליו - שאלוהים יעזור לו". פטריק, בן 53, נעצר במהלך סוף השבוע בגין אותם איומים.

המחאות בעקבות ההאשמות (צילום: רויטרס, חדשות)
המחאות בעקבות ההאשמות | צילום: רויטרס, חדשות

"המסר מהתקרית הזו ברור - אנו כאומה צריכים להירגע. הדמוקרטים הם לא האויב, והרפובליקנים הם לא האויב", נכתב בהודעה מטעם המשטרה בנושא. "מי שחושב ששימוש בשפה כזו הוא דבר לגיטימי צריך להבין - כשאתה מפרסם איומים על חיי אדם, לא רק חברי קונגרס או אנשי ממשל. כשאתה מאיים להרוג - אתה תועמד לדין".

לדברי השופטת בתיק, בפוסטים שפרסם פטריק הוא איים להרוג חברי קונגרס דמוקרטים וחברי קונגרס רפובליקנים "חלשים" כלשונו. בנוסף כתב החשוד כי הוא לא חושש לירות בכל איש ביטחון שינסה לעצור אותו מלבצע את תוכניתו. בפרסום אחר העיד החשוד כי הוא רכש כמות רבה של תחמושת לרובה הצלפים שברשותו וכי יש לו תחמושת נוספת במנהרה שחפר מתחת לביתו למקרה שיצטרך להתבצר בו.