קים וטראמפ. לפני חודש הסכימו לשוב למו"מ (צילום: רויטרס, חדשות)
יזכו בפרס? טראמפ וקים | צילום: רויטרס, חדשות

הוא ביטל את הסכם הגרעין עם אירן ואיים עליה במלחמה, היבחרותו הביאה לקיטוב ברחבי ארה"ב והוא מינה קבינט ניצי, ובכל זאת - יממה לפני ההכרזה על הזוכה בפרס נובל לשלום לשנת 2018, בבורסת השמות נמצא גם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. גם האויב המר שאתו התפייס - קים ג'ונג און - ונשיא דרום קוריאה מון ג'יאה אין בין המועמדים שהוזכרו, בזכות הצעדים שנקטו אחרי עשורים של איבה ומתיחות צבאית.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

על פי דיווח במגזין האמריקני "טיים", 18 מחוקקים רפובליקנים פנו לוועדת הפרס כדי שיעניקו אותו דווקא לטראמפ "תוך הכרה בפועלו לסיום המלחמה בין צפון לדרום קוריאה ולפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני". מאותן הסיבות גם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און ונשיא הדרום מון ג'יאה אין מועמדים אפשריים לזכייה בפרס.

כזכור, נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה זכה בפרס הנובל לשלום ב-2009, כשנה בלבד לאחר שנכנס לתפקיד. בשל כך רבים טוענים שהעובדה שטראמפ הצליח להביא את קים לשולחן המו"מ מגדילה את הסיכוי שהוא יזכה בפרס, בין אם לבדו ובין אם לצד מנהיגים נוספים.

אובמה. זכה בפרס לפני שנכנס לתפקיד (צילום: רויטרס, חדשות)
אובמה. זכה בפרס לפני שנכנס לתפקיד | צילום: רויטרס, חדשות

בבורסת ההימורים עלה גם שמו של קרלס פוג'דמון, נשיא קטלוניה לשעבר שהוביל את קיום משאל העם לעצמאות החבל בניגוד לעמדת הממשלה במדריד, וגם שמו של האפיפיור, למרות שאדם שנשא בתפקיד הדתי הרם הזה מעולם לא זכה בפרס.

השנה ישנם 331 מועמדים לזכייה בפרס, 216 אישים ו-115 קבוצות או ארגונים, נמסר מוועדת הפרס. מדובר במספר מועמדים גבוה במיוחד, שעומד במקום השני אחרי מספר המועמדים ב-2016.