לפני כשלושה חודשים רס"ן יהודה, סמג"ד בחטיבה 401 בחיל השריון, נפצע מרסיס רימון שהושלך בהפרות סדר על גדר הרצועה. סמ"ר הילה ישראלי, פראמדיקית בגדוד, נחלצה לעזרתו - ויחד עם צוות החובשים, ביצעה במקום פרוצדורה רפואית מורכבת ונדירה שהצילה את חייו. הבוקר (רביעי) היא סיפרה ל"חדשות הבוקר עם ניב רסקין" (קשת 12) על הרגעים מורטי העצבים ואת המפגש עם משפחתו של הקצין שהצילה.

"זה היה ביום שישי, בהפרעות סדר אלימות בגדר. התחילה התקהלות, שמענו פיצוץ וקיבלנו בקשר קריאה על פצוע עם רסיס בחזה", היא שחזרה. "נסענו כל התאג"ד לעבר הנקודה, וכשראינו שזה הסמג"ד, לקחנו אותו אלינו לרכב כוננות והתחלנו לטפל בו, תוך כדי פינוי למנחת".

"ביצעתי הערכה ראשונית יחד עם החובשים שלי והבנתי שהרסיס שנכנס לו לחזה גרם לפציעה מסכנת חיים, הנקראת 'חזה אוויר בלחץ'. הפציעה גורמת ללחץ חזק על החזה שמסכן את הדופק ואת העברת החמצן למוח באופן מידי, ולכן צריך לבצע פעולה מצילת חיים – ניקוז חזה ומחט", הסבירה.

לדבריה, הפעילות אינה שגרתית ונחשבת לנדירה. "זו הפעם האשונה שביצעתי את הפרוצדורה שלא במסגרת בית חולים סטרילי. למדנו את זה באופן תיאורטי בקורס. זה רגע שיא שאתה מתכונן אליו בקורס של שנה וחודשיים ואחר כך בשנה של אימונים בגדוד. בסוף, זה רגע האמת שבו אתה נבחן".

יומיים אחרי התקרית, סמ"ר הילה נסעה לבקר אותו בבית החולים בסורוקה, שם היא פגשה גם את משפחתו. "זה היה מפגש מאוד מרגש", העידה. "הוא היה בהכרה מלאה וזכר את כל הפרטים, וגם ההורים והמשפחה אמרו תודה".  לאחרונה היא קיבלה תעודת הערכה ממפקד פיקוד דרום על תפקודה באירוע.