שתף קטע נבחר

טמלקובה: "אמרו לי שאני שמנה ולא ספורטאית"

הג'ודוקא הצעירה, שעזבה את בולגריה בכדי לייצג את ישראל, סיפרה במולדתה על החוויות הקשות לפני המעבר: "בכיתי ימים שלמים". על הכישלון באליפות העולם: "הרגשתי שאני ברמה של מדליה, אבל זו הייתה האליפות הראשונה שלי"

פחות משנתיים מאז עברה לייצג את ישראל מבולגריה, הג'ודוקא בטינה טמלקובה עדיין כועסת על המקום בו גדלה והתחילה את הקריירה, לפני השינוי הדרמטי בחייה.

 


 

טמלקובה בת ה-21, שמתחרה בקטגוריית המשקל עד 52 ק"ג, עברה בעקבות סיפור האהבה עם הג'ודוקא הישראלי ברוך שמאילוב, איתו התארסה לאחרונה. היום (שלישי) מתברר שזו לא הייתה הסיבה היחידה לעזוב את מולדתה.

 

"במשך שנה התאמנתי בלי לקבל פרוטה" טמלקובה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
"במשך שנה התאמנתי בלי לקבל פרוטה" טמלקובה(צילום: אורן אהרוני)

 

בראיון לאתר "bulgaria today", היא סיפרה על החוויות הקשות והטענות שיש לה כלפי איגוד הג'ודו בארצה. "הג'ודו הבולגרי נמצא בבור", היא יורה. "המצב פשוט ביזארי ואם לא הייתי עוזבת הייתי פורשת מג'ודו. אני לא מצטערת על כלום בחיים שלי".

 

"נשיא האיגוד, איוואן מיכלב, השאיר אותי במצב פסיכולוגי מאוד קשה והייתי רק בת 18", ממשיכה טמלקובה. "כשהחלטתי לעבור הוא קרא לי שמנה ואמר שאני לא ספורטאית. אחר כך הוא אמר שנמכרתי ועברתי רק כדי להתחתן. הוא לא נתן לי אישור לעבור ובמשך שנה התאמנתי בלי לקבל אגורה. בכיתי ימים שלמים".

 

הצעת הנישואין משמאילוב. לא הסיבה היחידה למעבר (צילום: פרטי) (צילום: פרטי)
הצעת הנישואין משמאילוב. לא הסיבה היחידה למעבר(צילום: פרטי)

 

טענה חמורה לא פחות שלה נוגעת למצב הנוכחי ולנקמנות של אותו מיכלב: "הוא מתנכל לבן הדוד שלי, בוז'ידאר טמלקוב. רגע לפני אליפות העולם הוא הודיע לו שהוא לא טס, בלי סיבה, אחרי שהוא התכונן וכבר החל להוריד משקל".

 

הג'ודוקא, שהספיקה מאז המעבר לישראל לזכות במדליית כסף באליפות אירופה, בזהב בגראנד פרי טשקנט ובאליפות ישראל, התייחסה גם להופעה המאכזבת באליפות העולם האחרונה. "אני מאוד לא מרוצה. התכוננתי, אבל זאת אליפות העולם הראשונה שלי. הרגשתי שהייתי ברמה של התמודדות על מדליה, לכן זה כל כך מאכזב". על העתיד שלה אמרה: "אני ממשיכה להתאמן לתחרויות הבאות כדי להשיג את הקריטריון לטוקיו 2020".

 

בהמשך לראיון, סיפרה היום טמלקובה ל-ynet: "המעבר לישראל לא היה פשוט. היה קשה להשאיר את הכל מאחורה, לעזוב את המשפחה והחברים בבולגריה, אבל הייתי צריכה לקבל את ההחלטה. הייתי יכולה להתחרות בכל מדינה אחרת בגלל דרכון אירופי. האהבה לא הייתה על הדרך, זה נבנה עם הזמן ואני שמחה שקיבלתי את ההחלטה הנכונה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
בטינה טמלקובה
צילום: אורן אהרוני
מומלצים