מקרון: ביקשתי הבהרות מרוחאני (צילום: רויטרס, חדשות)
סנקציות צרפתיות על אירן | צילום: רויטרס, חדשות
סנקציות צרפתיות נגד אירן: צרפת הודיעה היום (שלישי) כי החליטה להקפיא נכסים הקשורים למשרד הביטחון והמודיעין האירני בשטחה בתגובה למעורבות בטרור על אדמתה. ההחלטה התקבלה לאחר שבית המשפט בגרמניה גיבה אתמול החלטה להסגיר לבלגיה דיפלומט אירני החשוד במעורבות בניסיון פיגוע בפריז שסוכל בחודש יולי האחרון.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

אסאדוללה אסאדי הואשם בכך שסיפק את הפצצה למפגעים, שביקשו לתקוף תומכי אופוזיציה ברפובליקה האסלאמית. לפי פרסומים בעבר, המוסד היה מעורב בסיכול הפיגוע על ידי העברת מידע לצרפתים.

בטהרן הכחישו כל קשר כי נעשה ניסיון לבצע פיגוע טרור על אדמת צרפת ואמרו כי כל המקרה הוא עלילה שמטרתה להטות את דעת הקהל ולערער את מעמדה הבינלאומי.

הדיפלומט האירני שהוסגר (צילום: חדשות)
הדיפלומט האירני שהוסגר | צילום: חדשות

על פי דיווחים בכלי התקשורת, הדיפלומט האירני תכנן לפגוע בכנס של מתנגדי המשטר בטהרן, שהיה אמור להיערך בעיירה הצרפתית. סוכני מוסד, יחד עם מקביליהם מבלגיה, צרפת וגרמניה, ניהלו מצוד שחצה מספר מדינות. הפעילות שכללה פעולות מעקב, ציטוטים והאזנות הובילה לתפיסת חברי תא הטרור כשברשותם כלי קשר ומטענים.

בשבוע שעבר נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר במועצת הביטחון של האו"ם, כי לכל חברי המועצה ישנה מטרה "למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני". הוא הוסיף כי סנקציות לא יכולות להספיק וכן שיש צורך בבניית אסטרטגיה משותפת וארוכת טווח בעניין המצב באירן. על פי הדיווחים החודש שרי האוצר של צרפת, גרמניה ובריטניה פועלים להקמת מנגנון פיננסי מטעם האיחוד האירופי שיאפשר סחר חופשי עם איראן למרות הסנקציות האמריקאיות.