מחיר למשתכן מתרחב: מעכשיו - גם לגרושים

משרד האוצר מגמיש את הקריטריונים לזכאים להשתתף בהגרלה לתוכנית הדיור • בין הזכאים החדשים: גם מי שלא היתה בבעלותו דירה בשלוש השנים האחרונות

בנייה של מחיר למשתכן בקריית אונו // צילום: יהושע יוסף

גרושים, הילדים לא בחזקתכם? מהיום גם גרושים וגם הורים שילדיהם לא בחזקתם יוכלו להשתתף בהגרלת דירה בתוכנית "מחיר למשתכן". יתכן שמדובר בתשובת משרד האוצר לטענות שהועלו בפני היועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט, כי הגרלות התוכנית לא אושרו מעולם כנדרש, מכיוון שהאוצר לא ביקש ולא קיבל אישור לערוך הגרלות.

כמו כן, לפי החוק בישראל, אסור להפלות "לטובה או לרעה" אף אחד בהגרלות, בין שאושרו ובין שלא אושרו כנדרש בחוק, ובהגרלות התוכנית מורשים להשתתף רק לפי קריטריונים מסוימים. 

עכשיו, עשרה ימים לאחר פתיחת ההרשמה להגרלה הגדולה של מחיר למשתכן, החליט מטה הדיור להרחיב את מעגל הזוכים. משתתפי סדרה ג', שנרשמו אחרונים לזכאות במחיר למשתכן, יוכלו להשתתף בפרויקטים בשמונה ערים. כעת גם מי שמתאים לקריטריונים החדשים - גרושים עם ילדים ומי שלא היתה בבעלותם דירה בשלוש השנים האחרונות.

מטה הדיור הלאומי קבע שמשתתפי סדרה ג' במחיר למשתכן יוכלו להשתתף בחלק מהפרויקטים של ההגרלה הגדולה, שאליה מתקיימת ההרשמה בימים אלה. מהיום יוכלו זכאי סדרה ג' להירשם להגרלות באופקים, באור עקיבא, באשקלון, ביקנעם, בנהריה ובקריית מוצקין. בבאר יעקב יוכלו להשתתף בני המקום בהגרלות המתקיימות ביישוב. משמעות ההחלטה היא שיותר זכאים יוכלו להשתתף בתוכנית וזמן ההמתנה לזכייה יתקצר. 

במשך שלוש השנים האחרונות נרשמו יותר מ־120 אלף לקבלת זכאות לדירה במסגרת מחיר למשתכן. הנרשמים חולקו לסדרות על פי סדר רישומם: סדרה א', ב' וג'. רוב ממשתתפי סדרה א', יותר מ־36 אלף, כבר זכו בדירה, ובמטה הדיור מניחים שמי שלא זכה כנראה כבר אינו זכאי, או לא מעוניין בכך. 

זכאי סדרה ב' משתתפים כיום בכל ההגרלות, ויותר מ־13 אלף מהם כבר זכו בדירה. משתתפי סדרה ג', האחרונים להירשם לתוכנית, השתתפו בחלק קטן מההגרלות עד כה. כעת יוכלו להשתתף בשבעה מהפרויקטים שבהגרלה הגדולה. 

ההרשמה להגרלה תימשך עד 11 באוקטובר ותוצאותיה יפורסמו ב־29 באוקטובר. ההגרלה כוללת 5,814 יח"ד ב־21 יישובים ברחבי הארץ. כ־8,000 משקי בית נרשמו להגרלה בשבוע הראשון להרשמה. 

הפרויקט בעיר מודיעין הוא במסגרת תוכנית "מחיר מטרה" ולכן יכולים לגשת להגרלה זכאי סדרה ג' ומשפרי דיור מתחילת ההרשמה. כ־52 אלף משקי בית כבר זכו בהגרלות מחיר למשתכן. עד היום התקיימו יותר מ־500 הגרלות ב־72 יישובים שונים. 

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר