יום שלישי, 11.06.2024 שעה 08:13
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

הפועל ת"א: יו"ר איגוד השופטים צריך להתפטר

לאחר ה-1:1 עם ק"ש האדומים יוצאים למלחמה נגד האיגוד. גוטמן: "זה עבר את הגבול". יו"ר האיגוד: "מדובר בדברי הבל". מאיר לוי: "מקווה שהיה פנדל"

|
גוטמן.
גוטמן. "יש חוסר כבוד למקצוע השופט" (אלעד ירקון)

בהפועל ת"א זועמים. הניצחון כבר היה בידיים שלהם במשחק הבית מול קרית שמונה במסגרת המחזור ה-14 בליגת טוטו, אבל שריקה מפוקפקת לפנדל של מאיר לוי שתי דקות לסיום לקחה מהם שתי נקודות חשובות במאבקי הצמרת, לאחר שסיימו ב-1:1 עם קרית שמונה.

בדקה ה-73 הכל נראה היה ורוד עבור החבורה של אלי גוטמן. מלך שערי הקבוצה, סמואל יבואה כבש את שערו ה-10 העונה אחרי לחץ גדול של האדומים.

אבל אז הכל השתבש. יובל אבידור לא הצליח להגיע לכדור גובה שהגיע לרחבה. נראה היה שהמשחק ממשיך כרגיל, אבל לאחר התייעצות של מאיר לוי עם הקוון הוא החליט להעניק לאורחים פנדל. חסארמה הישווה את התוצאה ובבלגן שנוצר במגרש גם הורחק אלין טופוזאקוב מהפועל.

הבעלים של הפועל, מוני הראל, זעם בסיום המשחק על השריקה לפנדל ואמר: "אין שיפור ברמת השופטים בארץ, אני לא יודע מה אמרו בטלויזיה אבל אני הבנתי שזאת הייתה שריקה גבולית מאוד וחבל לי מאוד שזה קרה".

הנהלת הפועל ת"א הוציאה הודעה בסיום המשחק לאחר שערוריית הפנדל.  "יו"ר איגוד השופטים חייב להתחיל לקחת אחריות ולהתפטר מיד מתפקידו יש גבול והוא נחצה. שבוע אחר שבוע נענשת הפועל ת"א ומפסידה נק' בעקבות טעויות אומללות של שופטים", נאמר בהודעה של הקבוצה.

מהפועל נמסר בציניות: "אפשר גם לתת לאדון הנכבד לקבוע את הקבוצה המנצחת לפני המשחק ובכך למנוע עוגמת נפש מאלפי אוהדים. המשחק לא שווה כשילד בוכה על פנדל שלא היה, עונש של השעייה לא יספיק קח אחריות ותתפטר".

ק"ש סחטה תיקו מהפועל

יו"ר איגוד השופטים, בן ציון סלמן, אמר בתגובה לכתבנו דורון בן דור: "לא מתאים למועדון גדול כמו הפועל ת"א להתנהל בצורה שהיא בחרה להתנהל. הייתי מציע להפועל ת"א כמי שמנהלת מערכת שתבדוק לפני ההתלהמות אם היה או לא היה פנדל, הקוון לא בא לחפש את הפועל. ההתנהגות שלה מיותרת ולא מתאימה".

"מדובר בדברי הבל שאינם ראויים לתגובה של ממש. מעניין אם יו"ר הפועל ת"א אמיר לובין יתפטר אחרי טעויות של שחקני ההגנה שלו או החמצות של חלוציו. ולעצם העניין - נמשיך לעבוד באיגוד השופטים ולהשקיע בשופטים באימוני כושר, הרצאות והשתלמויות מדי שבוע בשבוע, על מנת להתקדם ולהשתפר. אין בר דעת אחד שמעלה על דעתו ששופטים באים למשחקים כדי לטעות", הוסיף סלמן.

אלי גוטמן מתעמת עם מאיר לוי לאחר השריקה לפנדל (אלעד ירקון)
אלי גוטמן מתעמת עם מאיר לוי לאחר השריקה לפנדל (אלעד ירקון)

אלי גוטמן נכנס למסיבת העיתונאים ופתח אותה בשאלה לעיתונאים: "אני שואל אתכם, האם אתם ראיתם פנדל? כי אני הלכתי לאנשי הטלויזיה ושאלתי אותם מה היה ואף אחד לא היה תמים דעים לגבי ההחלטה אמרו לי שזו בעיקר החלטה מעוררת מחלוקת. אני אחרוג ממנהגי אני בדרך כלל לא מדבר על שופטים אבל היו נגדנו כמה החלטות מוטעות בתקופה האחרונה, במשחק בסכנין הקוון בניטה פסל לנו גול חוקי של ללה בגלל נבדל".

גוטמן המשיך ואמר: "באותו משחק היה פנדל ברור על מהארן ללה שלא נשרק לטובתנו, במשחק האחרון מול מכבי חיפה שלומי ארבייטמן הבקיע שער מנבדל ברור והיום ההחלטה לשרוק נגדנו פנדל בשקלול תעשו את החשבון כמה נק' ליגה לקחו לנו, היום זה עבר את הגבול והנהלת הפועל ת"א, תצטרך לעשות משהו לגבי זה".

מוני הראל (מימין).
מוני הראל (מימין). "אין שיפור ברמת השיפוט" (אלעד ירקון)

על השאלה אם זה נובע מחוסר כבוד אמר: "בפירוש כן. זה נובע מחוסר כבוד לא להפועל ת"א, אלא בכלל לשחקנים ולכל מי שעובד כל השבוע ומתכוננים למשחק כמו שאני דורש מהשחקנים שלי דק' של ריכוז גם באיגוד השופטים צריכים לדרוש מהאנשים שלהם להיות מרוכזים 90 דק'".

לגבי המשחק אמר המאמן: "שיחקנו לא נכון היום, בחוסר סבלנות, לא הנענו נכון את הכדור ולא שלטנו בקצב המשחק, אבל גם משחקים כאלה צריך לדעת לנצח 0:1 היינו עושים את זה אם לא השריקה לפנדל".

גוטמן ועוזרו יוסי אבוקסיס נכנסו בסיום המשחק לחדרם של השופטים, שוחחו עם מאיר לוי והעלו את טענותיהם לגבי הפנדל שנשרק.

אוהדי הפועל. זרקו חפצים על השופט (אלעד ירקון)
אוהדי הפועל. זרקו חפצים על השופט (אלעד ירקון)

רביעיית השופטים יצאה מבלומפילד בליווי משטרתי תוך שהיא סופגת קללות מאוהדי הפועל ת"א בדרך למגרש החניה. מאיר לוי לא הסכים בתחילה להתראיין אך לאחר לחץ מצד התקשורת אמר: "אני הייתי עם הגב לכדור, הקוון שמעון דביר סימן לי להגיע אליו ואמר לי שהיה פנדל".

כשנשאל לגבי העובדה האם הייתה תפיסה ברחבה או נגיעת יד ענה לוי: "הגירסה של הקוון היא שהייתה נגיעת יד של אביחי ידין. לגבי האדום לטופוזאקוב הקוון אמר לי שהוא קילל אותו בעברית ואמר לו זבל ולכן הרחקתי אותו".

לגבי השאלה האם זו הייתה החלטה נכונה ענה לוי: "זו הייתה החלטה אמיצה של הקוון. אני עדיין לא יודע אם היה פנדל כי לא ראיתי את זה ואני מקווה שאני אראה זאת בטלויזיה וזאת תתברר כהחלטה נכונה". לגבי הטענות של מאמן הפועל אלי גוטמן ממסיבת העיתונאים אמר לוי: "אני לא מתייחס לזה אין תגובה". הקוון עצמו סירב להתראיין.

מאיר לוי. (אור שפונדר)
מאיר לוי. "אני מקווה שהיה פנדל" (אור שפונדר)

וואליד באדיר אמר ל-ONE: "אני לא מבין על מה הוא שרק פנדל, הקוון טוען שאביחי ידין עלה לכדור ונגע ביד, אני לא ראיתי פנדל, אני לא מבין על מה הוא הוציא את כל הכרטיסים ועל מה טופוזאקוב הורחק, זאת פשוט בדיחה".

כתבנו דורון בן דור מוסיף שהפועל ת"א צפויה לעמוד לדין משמעתי במידה ומאיר לוי יציין בדו"ח המשחק את השלכת החפצים של האוהדים כנגדו.

אלי כהן: "צריך לדעת גם לגנוב נקודה"
אלי כהן, מאמנה החדש של ק"ש שישב ביציע לצידו של איזי שרצקי אמר סיום המשחק: "אני לא יודע אם היה פנדל, אני לא ראיתי מאיפה שאני יושב אם היה או לא היה". על השאלה אם הם גנבו נקודה ענה: "גם את זה צריך לדעת לעשות".

אלי כהן (אלעד ירקון)
אלי כהן. "לא יודע אם היה פנדל" (אלעד ירקון)
אסור לפספס
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
נגןצ'ארלס בארקלי כמעט ומכניס אגרוף לאוהד
צ'ארלס בארקלי מאיים על אוהד מציק באגרוף
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */