המהלומות הדיפלומטיות בין אירן לישראל נמשכות: אחרי נאום נתניהו ותגובת בכירים אירנים, גם נציג משמרות המהפכה באו"ם מגיב. גואם אלי-קושרו אמר היום (שישי) במטה האו"ם בניו יורק כי "ישראל היא האוייבת הגדולה ביותר של הדמוקרטיה במזרח התיכון". שגריר ישראל באו"ם דנון השיב לו: "מפיצים שקרים ומניפולציות וזה לא ישנה את האמת".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

אלי-קושרו האירני כינה את נתניהו "שואו מן", ואמר כי "להציג תמונות מגוגל זה חלק מה-DNA השקרי של ראש ממשלת ישראל". נציג טהרן באו"ם החריף את הטון והוסיף: "בנימין נתניהו מחזיק באותן פנטזיות אתניות דתיות כמו של דאע"ש".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון (צילום: מרים אלסטר- פלאש 90, חדשות)
שגריר ישראל באו"ם, דני דנון | צילום: מרים אלסטר- פלאש 90, חדשות

דני דנון אינו נשאר חייב ותקף את מקבילו האירני: "אחרי שנחשפו, האירנים מנסים להסיט את תשומת הלב ממכונות הטרור שלהם". והדגיש: "שקרים ומניפולציות לא ישנו את האמת ובמקום לתקוף את ראש ממשלת ישראל שחשף את העובדות, המשטר האירני חייב הסברים לקהילה הבינלאומית ולאזרחי אירן".

אתמול, מספר שעות לאחר נאום נתניהו באו"ם, בו טען כי אירן מחזיקה מתקן גרעיני סודי בטהרן - האירנים הגיבו בתקיפות. "אף תערוכת יצירה ואומנות לא תצליח להסתיר את העובדה שישראל היא המדינה היחידה באזור עם נשק גרעיני סודי ובלתי מוכרז", צייץ שר החוץ, מוחמד זריף, בחשבון הטוויטר שלו. "הגיע הזמן שישראל תתוודה ותאפשר לפקחים בינלאומים לבחון את תכנית הגרעין הבלתי חוקית שלה".

נתניהו באו"ם, היום (צילום: חדשות)
רה"מ נתניהו בנאומו באו"ם | צילום: חדשות

דובר משרד החוץ האירני, באהרם קסאמי, תקף גם הוא בחריפות את ראש הממשלה נתניהו ואמר: "העולם רק יצחק בקול על הנאום השקרי, חסר המשמעות והמיותר הזה".

זריף: נגיב לכל מתקפה (צילום: AP, חדשות)
זריף: רק לישראל יש כור גרעיני סודי במזה" | צילום: AP, חדשות

בנאומו, חשף נתניהו את מיקומו של המחסן בטהרן בו הוחזק הציוד הגרעיני יחד עם כ-300 טונות של חומרים רדיואקטיביים, ואף סיפק את נקודות הציון שלו באמצעות Google Earth, למעוניינים לצפות בו בעצמם. "אירן לא הרסה את מתקניה כי היא לא זנחה את שאיפתה לפתח נשק אטומי. להיפך - היא תכננה להשתמש באתרים אלו כדי לפרוץ עם פצצה אטומית", הצהיר נתניהו.