הנאום באו"ם

אבו מאזן: "בירתנו - מזרח ירושלים כולה"

יו"ר הרשות הפלסטיני אבו מאזן נאם הערב בעצרת הכללית של האו"ם והתבטא כי: "ירושלים אינה למכירה וזכויות העם הפלסטינים אינן נתונות למשא ומתן", ותקף את חוק הלאום (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אבו מאזן באו"ם, הערב (צילום: מסך)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאם הערב (חמישי) בעצרת הכללית של האו"ם והתייחס ליחסים עם ישראל: "מדברים איתנו על בירה במזרח ירושלים, על אבו דיס וכו'. לא, הבירה שלנו היא מזרח ירושלים ולא ב-מזרח ירושלים".

לדברי אבו מאזן: "אנחנו לא נגד המו"מ ולא סירבנו לו פעם אחת. אנו מאמינים אך ורק בשלום כדי לממש את הסוגיה שלנו. אנו לא מאמינים באלימות ובטרור".

באשר ל'תוכנית המאה' של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אמר הנשיא הפלסטיני: "השלום באזורנו לא יושג ללא הקמת מדינת פלסטינית ובירתה מזרח ירושלים, על כל המקומות הקדושים בה. מדברים איתנו על בירה במזרח ירושלים, על אבו דיס וכו'. לא, הבירה שלנו היא מזרח ירושלים ולא ב-מזרח ירושלים".

באשר לחוק הלאום שעבר במליאת הכנסת, אמר אבו מאזן: "החוק מבטל את פתרון שתי המדינות. ישראל ממשיכה בהתרסה שלה באמצעות החוק הזה. יש אפליה נגד התושבים הערבים שהם 20% מאזרחי ישראל. 5% נוספים מאזרחי ישראל כיום שאינם יהודים נפגעו מהחוק. 56 חברי כנסת התנגדו גם הם לחוק, וטענו שהוא גזעני ומפלה. החוק הזה מדבר על 'ארץ ישראל'. אני שואל את ממשלת ישראל, מה היא 'ארץ ישראל'? ומהם הגבולות של ישראל? מי מכם מכיר בהם? אתן להם מפה שיסמנו את הגבולות, אך הם לא יעשו זאת".

הנשיא הפלסטיני התייחס ליחסים עם ארה"ב ואמר: "לאחרונה הם סגרו את לשכת אש"ף בבירת ארה"ב, הכירו בירושלים כבירת ישראל והעבירו את השגרירות מתל אביב לירושלים. זה הורס את הפרויקט הלאומי הפלסטיני ונוגד את העמדות הבינלאומיות. הממשל האמריקני עדיין מדבר על 'עסקת המאה': מה נותר לממשל הזה להציג לעם הפלסטיני בעוד שהוא מסיר את סוגיות ירושלים והפליטים משולחן המו"מ. מה יש לכם להציע לנו עוד? אפילו ישראל מכירה באש"ף כנציג הרשמי והיחיד של העם הפלסטיני, אך הקונגרס האמריקני הכיר באש״ף כארגון טרור. למה כל העוינות הזאת לעם הפלסטיני?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר