תקיפת צה"ל בעזה, ארכיון (צילום: רויטרס)
שני הרוגים בהפגזת צה"ל בעזה. אילוסטרציה | צילום: רויטרס

שני אזרחים פלסטינים נהרגו הבוקר מאש תותחים של צה"ל לעבר בית להיא בצפון רצועת עזה, סמוך להתנחלות לשעבר דוגית - כך מדווחים הבוקר מקורות פלסטינים ברצועת עזה.

זהותם של ההרוגים עדיין לא ידועה. על פי המקורות לא קדמו לירי צה"ל חילופי אש במקום. מדובר צה"ל נמסר כי לא ידוע להם על כל תקיפה שבוצעה באזור.

רק בסוף השבוע תקף צה"ל בעזה לאחר שיותר מעשר רקטות קסאם ופצצות מרגמה נורו לעבר יישובי הנגב המערבי ולעבר אשקלון. בין היעדים שהופצצו על ידי מטוסי חיל האוויר: מנהרה שנחפרה כקילומטר מגדר המערכת, שנועדה לחדירת מחבלים לשטח ישראל בכוונה לבצע פיגוע כנגד אזרחים וחיילי צה"ל, מחרטה לייצור אמצעי לחימה בעזה ושתי מנהרות להברחת כלי נשק בציר פילדלפי.

תקיפות בסופ"ש: פלסטיני הרוג ושני פצועים

בתקיפות בסוף השבוע, כך דיווחו הפלסטינים, נהרג תושב אחד, שניים נפצעו, ולפחות אדם אחד נעדר לאחר שהמנהרה בה שהה - קרסה. מדובר צה"ל נמסר כי הטייסים זיהו פגיעות מדויקות במטרות והדגיש כי הפעילות נגד גורמי הטרור ברצועה תימשך בנחישות ובעוצמה.

גורם בצה"ל הדגיש בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט כי מדובר בפעילות שתוכננה מראש ולא כתגובה לירי הפצמ"רים. בצה"ל אמרו במפורש כבר בעבר כי שיטת פיזור העלונים כבר הוכיחה עצמה לא פעם, והיא מהווה חלק מאכיפת חוקי המשפט הבינלאומי. גם במהלך מלחמת לבנון השנייה וכן במבצע "עופרת יצוקה", נהג צה"ל לפזר עלונים לתושבי הרצועה בטרם תקפו כלי טיס של חייל האוויר מטרות אזרחיות של חמאס וחיזבאללה.