צילום: שי מדמון | עריכת וידאו: צופית אמירה

33 שנים אחרי שטלטלה את המדינה, הפכה פרשת הרצח של מלה מלבסקי לסרט דרמה. "רוצחות מבית טוב", שמתאר את הרצח שביצעו חוה יערי ואביבה גרנות במלבסקי ישודר הערב בערוץ 12. "כל אחד יודע משהו על הדבר הזה, משהו בסיפור הזה מיגנט את כולם", סיפרה נתי קלוגר שמגלמת את יערי. "אני התאהבתי בה בשנייה שהתחלתי לחפור בחומרים. באמת הייתה לי הרגשה שמדובר באישה שלקחה את הפנייה הלא נכונה. אף תסריטאי לא יכול היה לכתוב דמות כזאת. אני מקווה שהיא תאהב ולא תחפש אותי".

במרכז פרשת הרצח שנחשפה ב-1985, עמדו שלוש נשים. מלה מלבסקי שנרצחה על ידי חוה יערי ואביבה גרנות. יערי וגרנות הורשעו, ריצו את עונשן והשתחררו מהכלא אחרי 14 שנות מאסר. אביבה גרנות, שהייתה שותפתה של יערי בביצוע המעשה, נפטרה בדצמבר 2015. "בעשירי למרץ 1985 נמצאה גופתה של תיירת אמריקאית בשם מלה מלבסקי", הסביר במאי הסרט, רני סער, "מי שחוקר את הפרשה הזאתי זה מישל חדד שאפשר לומר שהוא פחות או יותר הגיבור של הסיפור". חדד שחקר את הרצח הצליח להגיע אל החשודות בפרשה אחרי חקירה ארוכה ומורכבת שחלקים נרחבים ממנה היו הבסיס לתסריט של הסרט.

"קשה להפנים שזה דבר שבאמת קרה", סיפרה מילי עשת, שמגלמת בסרט עורכת דין צעירה שגם סייעה לחדד באופן משמעותי לפענח את הרצח. "כל הסצנות שתסרטנו, שהיה להם גיבוי של הקלטות, הם טקסטואלית ממש אחד לאחד כמו מה שנאמר", סיפר הבמאי רני סער. "זה חלום של שחקן כשיש לך מישהו קיים. יש לך חומר אמיתי לעבוד איתי אבל גם יש הרבה יותר לחץ", התייחסה עשת לתסריט שנכתב על בסיס אירוע אמיתי.

"רוצחות מבית טוב": הערב (א') ב-21:00 בקשת, ערוץ 12