הוריקן ‘פלורנס’ הגיע לחופי קרולינה: 10 מיליון איש בנתיב הסכנה

הוריקן 'פלורנס' מכה בחוף המזרחי של ארה"ב: כ-188 אלף בתים נותקו מחשמל, 1,300 טיסות בוטלו • למרות שהסערה נחלשה לרוחות במהירות של כ-150 קמ"ש, הרשויות מזהירים מסכנת חיים • לפחות 150 בני אדם נלכדו בשיטפונות • שליחי חב"ד מודאגים: מה יהיה עם תפילות יום כיפור?
נתן פרל
ה' תשרי התשע"ט / 14.09.2018 12:55

הרוחות העזות של הוריקן ‘פלורנס’ החלו להכות היום (שישי), בשעה 2:00 לפנות בוקר לפי השעון המקומי,  בחופי צפון ודרום קרולינה, הממוקמים בחוף המזרחי של ארה”ב.

על פי הרשויות, הסופה נחלשה ונחשבת כעת הוריקן בדרגה אחת, עם רוחות במהירות של כ-150 קמ”ש. עם זאת, גורמי ההצלה עדיין מזהירים מסכנת חיים באזורים רבים: “סכנת נפשות”.

מושל צפון קרוליינה, רוי קופר, התריע בפני הציבור: “אל תהיו רגועים, אל תהיו שאננים. הישארו על המשמר. זוהי סופה חזקה שעלולה להרוג. היום, האיום הופך למציאות”.

כ-188 אלף בתים כבר נותקו מחשמל, ויותר מ-1,300 מאות טיסות בוטלו.

בעיירה ניו ברן שבצפון קרוליינה, סוכנויות ההצלה פועלות לחלץ לפחות 150 בני אדם שדיווחו כי נלכדו בשטפונות שנוצרו כתוצאה מעליית מפלס מי האוקיינוס.

במרכז האמריקני הלאומי להוריקנים ציינו, כי על אף היחלשות עוצמת הרוחות בימים האחרונים, טווח הפגיעה של הסופה המדורגת כעת בדרגה 1 מתוך 5 הוכפל וקוטרו נאמד בכ-39 אלף קמ”ר.  במרכז האמריקני לחיזוי מזג אוויר מעריכים שכ-10 מיליון בני אדם מתגוררים באזורים שצפויים להיפגע במידה כזו או אחרת מהסופה.

באזורים נרחבים לאורך החוף בדרום קרוליינה הוכרז עוצר ובתי הספר ומוסדות הציבור יישארו סגורים לפחות עד יום שני.

בקרב עשרות מנהלי בתי חב”ד בשתי המדינות שוררת דאגה הגדולה: מה יהיה עם התפילות של יום-כיפור, במידה  והסופה תתארך.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות