תיעוד דרמטי

פרוש בגילוי לב: 'שפכו את דמי, סולח לכולם'

ישיבת מועצת אלעד התפוצצה וננעלה ביוזמת רה"ע פרוש שזעם על התנהלות שותפיו לקואליציה, צפו בהצצה נדירה כיצד מעבירים מיליונים במועצת העיר אלעד (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
פרוש בישיבה שהתפוצצה (צילום: באדיבות המצלם)

ישיבת מועצת העיר אלעד – התפוצצה, לאחר שהתברר שאין לראש העיר ישראל פרוש רוב במועצה להעביר ולאשר תב"רים (תקציבים בלתי רגילים) למוסדות ספרדיים ברובם, זאת למרבה הפלא בשל התנגדותם של החברים הספרדים מש"ס.

מלבד זאת, כאשר התברר שיש לראש העיר פרוש רוב במועצה, הוזעק חבר המועצה מש"ס אבי עידן להצביע נגד העברת התקציבים לספרדים יחד עם חבריו למפלגה בש"ס.

אחת הסיבות למצב שנוצר בו לפרוש אין רוב במועצה הוא היעדרותם של חברי המועצה חיים מאיר כץ (ויז'ניץ) ואבי שטרן (דגל התורה). ל'כיכר השבת' נודע כי הסיבה להיעדרותם, היא סיבה טכנית זאת בשל שהייתם במקום מרוחק מהעיר אלעד בזמן ישיבת המועצה.

פרוש, שהבין כי לא יצליח להעביר בהצבעות במועצה את הסעיפים הנדרשים, החליט לפוצץ את הישיבה, לא לפני שנשא נאום נוקב, בו האשים את חברים במועצה בשפיכת דמו. "אני חושב שגם שיש פוליטיקה וזה זמן לא פשוט, צריך גם לחשוב לפני שמוציאים כל מילה". פתח פרוש את דבריו.

"אני בתקופה האחרונה הרבה שומר על עצמי. באתי היום עם לב נקי לנקות - לסדר, מדובר אחרי בדיקה ב-90 אחוז מהמוסדות, מוסדות ספרדים. אמרתי בין ראש השנה ליום כיפור, אני אבוא בראש נקי".

פרוש החריף את הטון: "שפכו את דמי! זאת לא ישיבה ראשונה שעושים את זה, אני לא הגבתי. גם אלה ששפכו יודעים שאני יודע לשפוך מנה אפיים חזרה, ויש לי דברים שאני לא מדבר, כך לימדו אותי בבית אבא ובבית סבא, אני סולח לכולם אני נועל את הישיבה". מיד לאחר מכן נעל פרוש את ישיבת המועצה.

לאחר שהואשמו כי "תקעו" את הצבעות עבור המוסדות הספרדים, גורמים בש"ס בעיר אלעד הגיבו לכיכר השבת, כי "ישיבת המועצה שנערכה אמש (חמישי) הייתה ללא פירוט הסעיפים והעברת מלוא החומר לחברים כמתבקש".

עוד הוסיפו: "להפתעת יו״ר וועדת הכספים וסגן ראש העיר קריספל, שוב העלה ראש העיר סעיפים הנוגעים לוועדת הכספים במטרה לעקוף את וועדת הכספים, זאת בניסיון לחמוק מדיון על תקציב תרבות עבור מוסדות ספרדים שהיה אמור להיות נידון בועדת הכספים".

לדברי הגורם, "משכך, חלק מחברי העירייה ובראשם קריספל ביקשו לצאת להתייעצות של כמה דק׳ ולקיים וועדת כספים קצרה על מנת לאשר את כל הסעיפים ומיד לאשררם בישיבת המועצה". לדבריהם, ראש העיר חזר בו והחליט שלא לערוך דיון על הסעיפים האמורים, מה שהוביל לפיצוץ ישיבת המועצה.

רוצים לראות מה באמת היה שם? צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר