מחלת נפש? צה”ל לא יהרוס את בית המחבל • אם הנרצח: מי יכול לעזור?

משפחת המחבל שרצח את עדיאל קולמן הי"ד בעיר העתיקה בירושלים הציגה לצה''ל מסמכים רפואיים המוכיחים כי המחבל סבל מבעיה נפשית • צה"ל הודיעה כי בישר על כך למשפחת קולמן - אבל אמו אומרת: אף אחד לא עדכן. שמענו על ההחלטה מכלי התקשורת"
חיים טוויל
כ"ה אלול התשע"ח / 05.09.2018 20:09

משפחתו של המחבל שרצח את עדיאל קולמן הי”ד לפני כחצי שנה בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים, הגישה לצה”ל מסמכים רפואיים המוכיחים כי המחבל סבל ממצב נפשי.

המחבל חוסל על ידי כוחות הביטחון בזירת הפיגוע. אלוף פיקוד המרכז הודיע למשפחתו של המחבל על הכוונה להרוס את ביתה, אולם המשפחה הגישה השגה בנושא בסיוע עמותת שמאל קיצוני – ‘המוקד להגנת הפרט’ שנתמכת על ידי הקרן החדשה לישראל.

בהשגה העלתה המשפחה טענות לפיהן המחבל סבל ממחלת נפש, והעבירה מסמכים רפואיים ממספר גורמי רפואה לתמיכה בטענותיה.

לאור זאת הוחלט בצה”ל כי ביתו לא ייהרס.

“לאחר בחינה מעמיקה של הטענות אותן העלתה המשפחה, והתייעצות בגורמים הרלוונטים, נמצא כי לאור הטענות בדבר מצבו הנפשי של המחבל והמסמכים שהוצגו, לא ניתן להורות על הריסת בית המחבל”, נאמר בהודעת דובר צה”ל.

“צה״ל משתתף בצער העמוק של בני משפחתו של עדיאל קולמן ז״ל, ועדכן את המשפחה בהחלטה שהתקבלה ובנימוקיה. גורמי הביטחון ימשיכו לפעול למיגור הטרור ביהודה ושומרון, לסיכול פיגועים ולהרתעת גורמי הטרור״, נאמר בהודעה.

יעל קולמן, אמו של עדיאל קולמן הי”ד, הגיבה על ההחלטה: “אני מבקשת מכל מי שיכול לערער על ההחלטה. רוצח נתעב שקיבל אישור חיפוש עבודה בישראל הוא לא חולה נפש. יכול להיות שהוא קיבל תרופה אבל הוא תיפקד ב100% היה לו מספיק כוח לרצוח בדם קר את הבן שלי היקר. שתיהיה שנה טובה יותר”, אומרת האם.

בנוסף סיפרה האם, כי בניגוד להודעת צה”ל, היא לא עודכנה על ההחלטה שלא להרוס את בית המחבל מאף גורם רשמי.

עו”ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את משפחתו של עדיאל הי”ד: “הרס בתים של מחבלים שרצחו יהודים זהו צעד הכרחי בצורכי ההרתעה. לא יתכן שימנעו מלהרוס בתי מחבלים מכל מיני שיקולים חיצוניים. צריך להיות ברור – מחבל שרוצח ביתו יהרס ויהי מה.

“ברגע שמתחילים להיכנס ולבחון את הנסיבות, פוגעים בכלי ההרתעתי כמעט האחרון שנשאר כנגד המחבלים שבאים לרצוח ולמות. אנו נפנה כבר מחר בבוקר במכתב חריף לפיקוד מרכז בדרישה לשנות את ההחלטה ולהרוס את בית המחבל. בנוסף, נמחה על אי שיתוף משפחתו של הנרצח על ההחלטה המוזרה הזו, הם לא עודכנו, לא שותפו ושמעו על ההחלטה מכלי התקשורת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צידוקים?
    06/09/2018 08:16
    אני
  1. חכמי חלם הסבירו מחלת נפש של מחבל שהורג רק יהודים !!!