lager & ale // צילום: אנטולי מיכאלו

הבר הלונדוני הגיע לישראל והמחיר קליל כמו אצל האנגלים

בר Lager & Ale נפתח בשרונה תחת עיקרון אנגלי של ברמן שמטפל בהכל ומחיר נגיש כמו בפאונדים • ויש גם טעימות חינם

רן דור חי, הבעלים והמייסד של הברים "אוסקר ווילד" וה-"וויסקי בר מוזיאון" קרא לפני כשנה כתבה בה נטען שבמקומות הבילוי שלו הבירה יקרה, והבין שהוא צריך להציע אלטרנטיבה נוספת. אחרי הרבה תכנונים ועבודה קשה, הוא יצר את Lager & Ale, בר לונדוני שחתך לו את גובה העלויות ואפשר לו להציע בירה במחירים אנגלים.

"אתה נכנס לפאב, מזמין מהברמן, הוא מוזג לך במקום, לוקח כסף ואתה יושב איפה שיש מקום", הוא מספר על המקום החדש. "יצרנו תכנית עסקית שמאפשרת לנו להגיע למחיר כמו בלונדון של שלושה עד ארבעה פאונד, בין 22-15 שקלים. את השתייה והאוכל אתה מקבל במקום, בהמשך הדרך, אם לא תרצה להמתין לאוכל כמה דקות, תוכל גם לקבל סמס, 'המנה שלך מוכנה'. הכל אמור להיות מאוד מהיר, קל ונגיש", הוא מרחיב.  

lager & ale // צילום: אנטולי מיכאלו

הסניף הראשון של Lager & Ale, נפתח בשרונה תל אביב ומשלב בין האווירה הפסטורלית של המתחם לאווירה האורבנית של נתיבי איילון שחולפים בנוף של המקום. הסניף השני של הבר שעתיד להפוך לרשת, צפוי לקום בארנה בהרצליה בעוד שלושה חודשים, ואותו ימשיך הסניף השלישי שיפתח בחודשים לאחר מכן ברובע בראשון לציון. על פי התוכניות של דור חי, בשנה הבאה יהיו כבר בין חמישה לשבעה סניפים חדשים לרשת הצומחת.

דור חי אומר כי הרשת החדשה תשמר את חווית הבילוי שכל כך חשוב לו לתת למבלים, יחד עם ההבנה שניתן לשנות את השירות והתמחור בעסק "רזה" יותר. "לא כל אחד יכול לשלם 35 שקלים לבירה. הברים האחרים לא יקרים בלי סיבה, יש להם עלויות הרבה יותר גדולות. אצלנו אין מלצרית, אין מארחת, אין מי שעונה לטלפון, אין קופאית, אין טבחים ושוטפי כלים". 

רן דור חי משמאל, ושותפו אסף עינת // צילום: יח"צ

על פניו, Lager & Ale פיצח עוד משהו שישראלים מעדיפים לפעמים והוא לשרת את עצמם ולא להיות מוטרדים על ידי מלצרים שמתעניינים להם בהזמנה ובגודל הטיפ. "לפעמים אני רוצה לשבת ושישרתו אותי, אבל לפעמים אני רוצה לשבת בשקט, ושלא יגידו לי 'עוד בירה?' אם אני רוצה, אני אקנה", אומר דור חי.

המקום פועל כרגע עדיין מתחת לרדאר, אך באוקטוברפסט (פסטיבל הבירה העולמי) תתקיים יריית הפתיחה של המקום. במשך 14 יום לקוחות יוכלו לטעום איזה בירה שיבחרו מהפאב, מבלי לשלם על כך אגורה. האירוע שיתקיים מה-25 לספטמבר ועד ה-10 באוקטובר, יציע פעמיים ביום, בין 14:00-15:00 ובין 19:00-20:00, התנסות ב-15 בירות מהחבית שקיימות במקום, בחינם. 

הבר היפה, שנשען על בירות, מכיל 30 סוגי בירות מהבקבוק, בנוסף על אלו מהחבית ולמשקאות אלכוהוליים נוספים כמו וודקה ו-וויסקי. תפריט האוכל הקליל והמצומצם, שנבנה על ידי יאיר פיינברג, מציע מנות כמו סנדוויצ'ים משודרגים (לדוגמה: טוסט גבינה צהובה וצ'אטני), נאצ'וס, צלחות גבינות ובשרים. 

צלחות גבינות ובשרים של Lager & Ale // צילום: אנטולי מיכאלו

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו