שתף קטע נבחר

שר הכלכלה: המבצעים הנעלמים - הטעיה שדורשת חקירה

בעקבות חשיפת ynet, לפיה מבצעים ברשת רמי לוי לא הוצגו על המדפים – אלא התגלו לקונים רק באתרי ההשוואות או בקופות, אמר השר אלי כהן בראיון לאולפן ynet: "יש כאן דברים נסתרים ומניפולציה, והדבר הזה ייחקר וייבדק". עוד חשף: אחרי החגים נלך למדד מוצרים ביחד עם הלמ"ס

 

 

 

"אם יש שוני במחיר בין המדף לבין הקופה - לא רק אם המחיר גבוה יותר, אלא גם אם המחיר נמוך יותר, יש כאן דברים נסתרים ומניפולציה - והדבר הזה ייחקר וייבדק", כך אמר הבוקר (ג') שר הכלכלה, אלי כהן, בעקבות חשיפת ynet אשר הראתה כיצד מחירי מבצע ברשת רמי לוי אינם מוצגים על המדפים – אלא מתגלים לקונים רק באתרי ההשוואות – או בעת התשלום בקופה.

 

רגע לפני החגים: איפה מוחבאים המבצעים של רמי לוי?

שבוע לפני ראש השנה: רמי לוי העלה מחירים

 

כהן, שהתראיין באולפן ynet, אמר: "באופן אבסורדי, המחירים על המדף יקרים יותר בהשוואה למחירים שיש בקופות. על אף שבקופה המחיר זול יותר, אם כך למה המחיר על המדף גבוה יותר? מתוך מטרה שאותם מוצרים שנמכרים במחירים זולים - הצרכנים לא יקנו אותם. אני אומר לך, אני רואה בזה הטעיה. המועצה לצרכנות ביקרה במספר סניפים, גילתה את ההטעיה הזאת והדבר הזה דורש חקירה".

ריאיון עם שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן (צילום: אבי מועלם)
שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, בראיון באולפן ynet(צילום: אבי מועלם)
 

לדברי כהן, "כיום לפני שאתם יוצאים לרשת המזון, עוד בבית, יש אפליקציות שאתם יכולים לבוא ולראות איפה הרשת הזולה ביותר וככה לחסוך עשרות אחוזים ומאות שקלים בכל קנייה וקנייה".

 

זה משתלם לאוכלוסיה הצעירה שמתמצאת בטכנולוגיה, אבל אוכלוסיה יותר מבוגרת שלא שולטת בנבכי האפליקציות והשוואת סלי המזון, כן נפגעת.

"לכן מה שאנחנו עושים, אנחנו עושים השוואות, והנה אני רוצה לבוא ולהגיד לכם כאן גם בשורה: אנחנו אחרי החגים הולכים למדד, עם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שידבר על סל המוצרים בצורה מדויקת. מכיוון שחשוב לרשתות המזון להציג את עצמן כזולות, והן מנסות לעשות מניפולציות כאלה ואחרות.

 

"אנחנו נציג מדד של משרד הכלכלה, של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ואנחנו במשרד הכלכלה והמועצה לצרכנות עושים את מה שהרשתות הכי פחות אוהבות: אנחנו כל הזמן משווים את המחירים, עושים השוואות בין הרשתות השונות מתוך מטרה שהן יתחרו בנושא הזה על הצרכן".

 

כהן הוסיף: "אני גר בחולון, וכשאני יוצא מהבית יש לי אפשרות להשוות בין 6-5 רשתות שונות. אני אומר לך, הפערים מגיעים ל-15 ,20 ו-30 אחוזים. על קניה של אלף שקלים בממוצע זה בהחלט כמה מאות שקלים בכל קניה וקניה. אפשר להשוות בין מוצרים שונים, בין מותגים כאלה ואחרים. לכן – תשוו מחירים.

 

"וטוב מאוד, בעקבות הלחצים ובעקבות הכתבות שהיו גם אצלכם ב-ynet, עובדה שסל המוצרים השנה, בשונה מכל ההערכות, ירד בהשוואה לשנה הקודמת. בהחלט יש כאן בנושא הזה בשורה". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: אבי מועלם
שר הכלכלה אלי כהן
צילום: אבי מועלם
מומלצים