חשד: עובדי "אירונאוטיקס" ביצעו עבירות ביטחוניות

בכירים בחברה המפתחת מערכות מודיעין צבאי זומנו לשימוע בשל חשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ולעבירות על חוק הפיקוח על הייצוא הביטחוני - שיתכן כי גם הן בוצעו בנסיבות מחמירות • קיים צו איסור פרסום על פרטי הפרשה והחקירה

מכתבי השימוע נשלחו אל המנכ"ל, סמנכ"ל החטיבה העסקית, מנהל השיווק של החברה ועובדים נוספים // צילום: גדעון מרקוביץ'

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה לבאי כוחה של חברת אירונאוטיקס וכן לעשרה מעובדי החברה, כי הוחלט להעמידם לדין, בכפוף לשימוע. מדובר בעובדים שנחקרו בקשר לעסקה של החברה עם לקוח מהותי בחו"ל. על פרטי הפרשה והחקירה קיים צו איסור פרסום.

לפי החשד, מנהליה הבכירים של אירונאוטיקס, המפתחת מערכות מודיעין צבאי, וכן עשרת העובדים המוזכרים, ביצעו עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות על חוק הפיקוח על הייצוא הביטחוני, שלכאורה גם הן בוצעו בנסיבות מחמירות.

חוק הפיקוח על הייצוא הביטחוני נחקק לפני כעשור, ומטרתו להגן על הקשרים המדיניים והביטחוניים של ישראל מפני הסכנות שבייצוא בלתי מורשה של ידע וציוד ביטחוני.

את החקירה ביצע צוות משותף של היחידה לחשיפת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) שבלהב 433 במשטרת ישראל, ושל יחידת החקירות של הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב), בליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. 

מכתבי השימוע נשלחו אל החברה וכן אל מנכ"ל החברה, עמוס מתן; סמנכ"ל החטיבה העסקית, מאיר ריזמוביץ'; מנהל חטיבת הפיתוח של החברה באותה התקופה, חיים היבשר; מנהל השיווק של החברה, דוד גולדין ועובדים נוספים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר