אופק בסטקר בן ה-18 מלוד חלם כל חייו להתגייס לקרבי, אך עמד בפניו מכשול גדול: המשקל שלו. בצו הראשון נקבע לו פרופיל 45 בעקבות תת-משקל, וביום הגיוס התברר שחסרים לו 200 גרם ממשקל היעד שנמסר לו. בצה"ל סירבו לסכן את בריאותו ולשבץ אותו בקרבי, והוא נשלח ל-10 ימי מחבוש אחרי שסירב להתפנות. כעת, לאחר פניית mako פז"ם, הוא קיבל דחיית שירות של חודש וחצי שבסופה יישקל פעם נוספת.

אופק בסטקר (צילום: פייסבוק)
צילום: פייסבוק

"כל המשפחה שלי שירתה בתפקידים משמעותיים", סיפר בסטקר. "אחותי הגדולה הייתה קצינת רפואה ביהודה ושומרון, אחותי סמלת טירונים, אבי שירת כלוחם במג"ב. לא רציתי להיות בתפקיד של חייל כללי. חיילים שמרו עליי שלוש שנים, אמרתי שאני אתן מעצמי".

בצו הראשון התברר שבסטקר שוקל 47 ק"ג, ולדבריו הרופא ביקש ממנו לעלות ל-48 ק"ג. ביום חמישי לפני כשבועיים, הוא הגיע לגיוס בבקו"ם ונשקל בהפתעה. משקלו היה 47.8 ק"ג, 200 גרם פחות מהיעד שהוצב עבורו כמשקל תקין לפי פקודות צה"ל. לדבריו, בגלל ההפרש הרופא סירב להעלות את הפרופיל, שנקבע על 45.

אופק סירב להתפנות לתפקיד מש"ק לוגיסטיקה בחיל המודיעין. בעקבות הסירוב הוא נשלח לעשרה ימי מחבוש בכלא 6. "התייעצתי עם קרובים שאמרו לי לא להתפנות. הם הסבירו לי שאם אני רוצה ללכת לקרבי, אני צריך לעמוד על שלי עד הסוף".  

בתום חמישה ימי סיפוח ללשכת הגיוס הוא הגיע לכלא 6, שם ישב עם אנשים שסירבו להתגייס או כאלה שהתעקשו על שיבוץ עם יציאות "נוחות" יותר. "אני הייתי בין החריגים שם. הייתי עם עצמי ועשיתי מה שביקשו ממני, לא שיחקתי משחקים. הכרתי אנשים עם סיפורים מאוד מוזרים", שיחזר.

בתום ימי המחבוש, בסטקר זומן לפגישה נוספת עם קצינת מיון והודה בפניה שהוא מעדיף להיכנס לכלא פעם נוספת מאשר להתפנות לתפקיד לא משמעותי. "היא אמרה לי שאני לא יכול להיות לוחם בגלל הפרופיל שלי. אמרתי לה שאם צריך אני אכנס לעוד ימים בכלא, שאני רוצה לעשות משהו משמעותי. היא הסכימה לתת לי דחיית שירות אחרי שהבטחתי לעלות במשקל".

בחודש וחצי הקרובים, בסטקר יעבוד קשה כדי להשלים את הקילוגרמים הספורים המפרידים בינו לבין שירות קרבי יותר. לדבריו, קצינת המיון לא ציינה משקל ספציפי אליו הוא צריך להגיע. "היא אמרה לי לבדוק בגוגל. אני שואף לפרופיל 82, הרף של חי"ר. אם תהיה לי האופציה להגיע ל-97 זה גם טוב. אלך לחדר כושר, אוכל הרבה חלבונים ואוכל הרבה ארוחות ביום. זו מלחמה עם הזמן".

דובר צה"ל: "בהתאם למוטיבציה שהחייל גילה להתגייס לשירות קרבי ולאור בקשותיו החוזרות, רואיין ע״י גורמים מיחידת מיטב. עם שובו מהכלא בתאריך ה-27/8 ולאחר הריאיון, הוחלט לדחות את שירותו לאמצע חודש אוקטובר בכדי לאפשר לו לנסות ולהעלות במשקל לכדי משקל מתאים לשירות קרבי. בסיום דחיית השירות, המלש״ב יעלה בפני ועדה רפואית בכדי שיוכל לנסות להשתבץ לתפקיד לוחמה בחודש נובמבר, או לתפקיד עורפי בחודש אוקטובר במידה ומשקלו לא יעלה".