אזריה במהלך הדיונים בבית המשפט (צילום: פלאש 90, חדשות)
אזריה במהלך הדיונים בבית המשפט | צילום: פלאש 90, חדשות

אלאור אזריה, שהורשע בשנה שעברה בהריגת מחבל בחברון, אמר כי היה מבצע את הירי בשנית אם היה יכול לחזור לנקודת הזמן שבה התרחש המקרה. בריאיון ראשון לנעמה לנסקי במוסף "שישבת" של "ישראל היום", שיתפרסם בסוף השבוע, הוסיף אזריה כי צה"ל "הפקיר" אותו והביע הערכה ל"אהבה של עם ישראל".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"אין בי שום חרטה, אין בי שום ספק, תחזירי אותי עכשיו לאותן שניות באירוע בחברון, אני פועל בדיוק אותו דבר כי ככה היה צריך לפעול", אמר. "עם ישראל התאחד, הוא עומד מאחורינו כל הזמן הזה ואני מודה לו על התמיכה והעזרה למשפחה שלי בכל רגע. זה לא מובן מאליו, אין על עם ישראל". בריאיון הדגיש אזריה כי הוא "תמיד אוהב את המדינה ואת צה"ל" וכי הוא מתכוון להמשיך לשרת במילואים.

באשר לאירוע הירי שחזר אזריה: "ראיתי שהיה למחבל מעיל מנופח, שחור, והיו צרחות שמישהו יעשה משהו. הייתה סכין שהונחה מרחק נגיעה ממנו. אני הייתי בשטח, ראיתי את המרחק של הסכין". לדבריו, "הכל ביחד הוביל לאינסטינקט של רגע. הכל התחבר, ופעלתי בדיוק כמו שחינכו אותי מתחילת ההכשרה כלוחם. אני זוכר שדרכתי את הנשק, צעקתי למ"פ ולמ"מ 'זוזו זוזו', יריתי לו לעבר הראש, ופה זה נגמר".

באשר להליך המשפט ציין אזריה בריאיון כי "בערעור הראינו כמה כל ההליך היה משובש ומכור. הדחת עדים, עובדות. את העדות הכי מרכזית, של המ"פ שלי - פסלו". אזריה האשים כי ההרשעה בהריגה נבעה מכך שלא רצו שהפלסטינים "יקומו ויעשו יום זעם".

דובר צה"ל מסר בתגובה: "הטענות הועלו על ידי הסניגורים מטעמו של אלאור אזריה לאורך המשפט בשתי הערכאות. אזריה הורשע בעבירה חמורה של הריגה, והכרעות הדין מדברות בעד עצמן".

צמרת מערכת הביטחון, בכירי מערכת אכיפת החוק, אומנים מובילים וגיבורים מעוררי השראה – וכולם Live על במות בנייני האומה. ועידת המשפיעים של חברת החדשות ב-3 בספטמבר 2018 בבנייני האומה בירושלים | הבטיחו את מקומכם והירשמו: https://newsevent.co.il/