שתף קטע נבחר

ערבויות מדינה במיליארד שקל לעסקות יצוא

משרד האוצר משיק תוכנית סיוע חדשה ליצואן הישראלי: ערבויות במיליארד שקל לעסקאות יצוא שיבוצעו באמצעות הבנקים. שר האוצר: "המדינה תשתתף בסיכון על מנת לסייע בקידום עסקאות יצוא באופן שיקטין את העומס על מסגרות האשראי הקיימות"

משרד האוצר השיק תוכנית סיוע חדשה ליצואנים, שבה תשתתף המדינה בחלק מהסיכון הכרוך בהעמדת ערבויות בנקאיות לעסקאות יצוא, בהיקף של 1 מיליארד שקל. סכום זה יחולק בין הבנקים בהתאם לגודלו היחסי בשוק. מדובר בערבויות לעסקאות יצוא: ערבות מכרז, ערבות ביצוע וערבות מקדמה.

 

עוד הוחלט, כי הליך העמדת הערבויות לא יהיה כפוף לאישור פרטני של אגף החשב הכללי, וזאת לאור העובדה שהבנק שיעמיד ישתתף בסיכון יחד עם המדינה. באוצר מעריכים כי צעד זה ייעל את התהליך ויצמצם את הביורוקרטיה הנלווית לאישור הערבות. תוכנית הערבויות תהיה בתוקף עד סוף 2010.

 

"המדינה תשתתף בסיכון זה כדי לעודד את היצוא הישראלי ולסייע ליצואנים בקידום עסקאות באופן שיקטין את העומס על מסגרות האשראי הקיימות", אמר שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ.

 

"מדובר בכלי נוסף לתמיכה ביצוא, שהוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של המשק. עידוד היצוא יביא לניצול היתרון היחסי של המשק הישראלי בתקופה שבה העולם מתמודד עם היציאה מהמשבר. זהו חלק בלתי נפרד מהתכנית הכלכלית שנועדה לתמוך ביציאת המשק מהמשבר".

 

בנק לאומי חתם היום (ד') על כתב הערבות במסגרת התוכנית ויהיה הראשון שישתמש בערבות המדינה ויציע אותה ללקוחותיו היצואנים. בנקים נוספים שיהיו מעוניינים להשתתף בתוכנית הערבות, יוכלו להצטרף אליה עד סוף ינואר 2010.

 

החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן: "הערבויות יאפשרו ליצואנים הישראלים להתמודד במכרזים חדשים בחו"ל, להתחרות עם חברות זרות ולחתום על עסקאות יצוא חדשות".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יובל שטייניץ
צילום: ענת מוסברג
מומלצים