באה מהירח: 20 דברים שלא ידעתם על יסמין לוי

היא גרה בתל אביב אבל תמות בירושלים, גדלה כדתייה וכעת חווה תהליך של אמונה מחודשת, היא אדם אחראי ומעשי אבל לא תמיד מחוברת למציאות • במהלך סיבוב הופעות בישראל ועם צאת סינגל חדש, יסמין לוי מחליפה את השוקו ביין וחושפת את הסודות הכי גדולים

צילום: ענבל מרמרי // יסמין לוי

1. במשך 21 שנים הייתי דתיה. בשנים הראשונות זה ממש האיר את חיי. לאחר כ-15 שנה בערך, כבר הגעתי למקומות קשים. הבנתי שהאמונה שלי מבוססת על פחד. הייתי חיה ב"שכר ועונש", כך התנהלו חיי. בשנתיים האחרונות אני עוברת תהליך של אמונה מחודשת. כאישה חילונית, אך מאמינה. מתוך אהבה, לא מתוך פחד. וזה נהדר.

2. את הסינגל החדש שלי שנקרא "מה ביקשתי", כתבו חבריי הנפלאים איה כורם ואדם בן אמיתי. למרות שלא אני כתבתי אותו, המילים בועטות, לא מסתתרות, חצופות ומרגשות. תמיד אצלי הכל דרמה.

3. אני אדם מעשי ואחראי מאד, אך עם זאת גם רוחני, אדם שחי בבועה שלו ולא תמיד מחובר למציאות. תמיד צוחקים עלי שבאתי מהירח.

4. אני ירושלמית בכל רמ"ח איבריי, "אבן ירושלמית", כמו שאמא שלי נוהגת לכנות אותנו. בעוונותיי הרבים עברתי לפני כשנה לעיר החטאים תל אביב. יש בי תחושת אשמה יומיומית, על אהבתי העצומה לעיר הזו. חזרתי להיות צעירה בעשרים שנה. אינני יודעת מתי אשוב לירושלים, אך בלבי אני יודעת שאחזור למות בה.

5. היית ילדה לא יפה בכלל. לעיתים אפילו מכוערת. עד ליום זה, כשמחמיאים לי על יופיי אני לא מאמינה בלב שלם. זו הסיבה שלעולם לא אצא מדלת ביתי בלי איפור.

6. אגב, גם מעולם לא הייתי חזקה במקצועות הריאליים. כמה סבלתי מכך בנעוריי. אם הייתי יודעת שאהיה זמרת, הייתי חוסכת ממני את כל הסבל הזה.

7. אני לא מצליחה לטפח חברויות. במהלך השנים התרחקתי לחלוטין מאנשים יקרים. אלה שנותרו נדירות הן הפעמים שאלך לשתות קפה עם חברה. אני תמיד מרגישה שזה בזבוז זמן שיכולתי ליצור בו, או סתם לשבת עם עצמי ולצלול לעולמות שלי. אבל כשזקוקים לי אני תמיד אהיה שם.

8. עד גיל 23 בערך, הייתי שותה שוקו. גם במפגשים עם חברים. זה היה מושא להתבדחות. עם השנים נחשפתי למשקה האלכוהולי האלגנטי שנקרא יין. שתיתי אין סוף סוגי יין. למדתי עליהם לא מעט. אני מעריצה את היין על כל רבדיו, את אופן ההכנה והנראות שלו, את כל תרבות היין שבעולם. היום הוא חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלי. 


שוקו ישמח לבב אנוש! // צילום: ThinkStock

9. גם אחרי 17 שנים, עדיין כשאנחנו עובדים על הסאונד לפני ההופעה, אני מודה לאל על שזיכה אותי לשיר בחיים האלה, ולהיות מלווה על ידי אנשים כל כך מוכשרים.

10. כל חיי גדלתי עם כלבים וחתולים. הייתי אוספת אותם ברחוב, מקלחת אותם, מטפלת בהם, חלקם נשארו איתי בחיי ולחלקם חיפשתי בית. כואב לי הלב כל פעם מחדש לשחרר חיה שאספתי.

11. לפני כחצי שנה אימצנו כלב מהסגר. הכלב הזה, ג'ונג'ון, הוא כמו הילד השלישי שלי. ממליצה לכולם.

12. יש לי משיכה מטורפת ובלתי מוסברת להיסטוריה ולנצרות. אני מוצאת את עצמי מבקרת במוזיאונים בעולם ורוצה להישאב אל תוך הציורים... כאילו שהנפש שלי חיה שם בעברה.

13. יש לי בעיה קשה של זיכרון שמחמירה עם השנים. אני קוראת ספרים וכעבור זמן קצר אינני זוכרת מהם כמעט דבר.

14. עם זאת, יש ספר אחד שלא אשכח, שריתק אותי וגמעתי אותו בשקיקה - "סטאלין", מוזרה שכמותי.


היחיד שנחקק בזיכרון. סטאלין // צילום: AP

15. נולדתי לתרבות מגורשי ספרד, וזו אחת המתנות הגדולות ביותר שקיבלתי בחיי. אין לתאר את יופי האופי של האנשים האלה, השירה, השפה, הברכות והגידופים. השאליזיקו של סבתא בכורה שנסרג בצבעים יפהפיים היום מקשט את גב הספה.

16. אחד החלומות שלי הוא לרכוש את הבית בו גדל אבי יצחק לוי ז"ל, בית יפהפה בסגנון ערבי, בשכונת אוהל משה. אני מבקרת שם כמה פעמים בשנה עם אמא שלי כוכבה, שתחיה.

17. אני מתחילה ללמוד משחק בעוד כחודשיים, כתחביב בלבד. מילדות אמרו כולם שזה טמון בי, אך מעולם לא נתתי לזה ביטוי.

18. מזה מספר חודשים שאני כותבת סדרת טלוויזיה. אין לי מושג מניין זה בא ומהיכן יוצאים הדברים, אך אני מאושרת מכך בצורה שאין לתאר, כאילו נולדים בי חיים חדשים בכל פרק. 

19. בימים אלו אני מפיקה אלבום לזמרת רוסיה מאוד מפורסמת. כתבתי והלחנתי את השירים והפקתי אותם עם חברי המוכשר, נדב ביטון. להפיק אלבום מרגש אותי ממש כמו לשיר בעצמי.

20. בהופעות בישראל אני תמיד מרגישה בבית. עם השנים למדתי שהקהל הישראלי לא מתמסר בקלות, אך אם הוא מתאהב בך, זו אהבה שאין שנייה לה. על כן אני כל כך מתרגשת לקראת שתי ההופעות הבאות שלי, ב-29.08 בזאפה הרצליה וב-30.08 בזאפה חיפה, ובכוונתי להחזיר לקהל הנפלא שלי את כל האהבה שרק אפשר.

 • מצעד עשרת השירים המושמעים של השנה

 • גל גדות ברשימת השחקניות הרווחיות ביותר

 • למה אנחנו אוהבים את "אתגר הנינג'ה"?

 • זה מה שחסר ל"אימה במצולות"

 • קניה ווסט מציג: פורנו חינם וסקס עם הקרדשיאנס

את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של "ישראל היום"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר