כך תשתנה ותיראה תפיסת הפינוי הרפואי בצבא: דובר צה"ל חושף הערב (שני) את עיקרי תדרוך ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף איציק תורג'מן, שעסק בשינויים בתכנית הרפואה המבצעית שמלווה את צק"ח (צוות קרב חטיבתי) גדעון ועוסקת בחיזוק ציוד הקצה המבצעי בכמה מישורים. בין היתר ייכנס לשימוש ציוד רפואי חדשני שילווה את הלוחמים בשטח, כמו גם מכשור מתקדם וכן שינויים בתשתיות בעלות מוערכת של כ-260 מיליון שקלים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

במסגרת השינויים, ייכנס מכשור להערכה וניטור פצוע – ובכך צה"ל יהיה הצבא היחיד בעולם שבו כל לוחם יצויד בחוסם עורקים מסוג "קט", המצויד בגדם מפלסטיק שבעזרתו מתרגלים טיפול בדימום באופן מתקדם ומהיר, גם תחת אש. נכנס לשימוש לראשונה מבצעי במבצע "עמוד ענן" ב-2012.

רחפן שיכול לשאת 30 ק"מ (צילום: דובר צה״ל, חדשות)
רחפן שיכול לשאת 30 ק"מ | צילום: דובר צה״ל, חדשות

אל כל פצוע יוצמד שעון חכם שבו יוזנו כל הנתונים, והוא יספק תמונה שלמה וכוללת אודות מצבו הרפואי בזמן אמת: מתחילת הטיפול בנקודת הפציעה ועד להגעתו לבית החולים, תוך ייעול תהליך המיון והטיפול הניתן לפצוע בבית החולים. 

התרגיל לפני שבועיים (צילום: דובר צה״ל, חדשות)
התרגיל לפני שבועיים | צילום: דובר צה״ל, חדשות

עד סוף השנה הבאה יהיו בשימוש 94 אמבולנסים חדשים, והלוחמים ילמדו איך לתת מענה של עזרה ראשונה באופן מקצועי שיכלול גם מערך חניכה עם מומחים מתחום הטיפול הנמרץ. התאג"ד (תחנת איסוף גדודית) יזכה ל"מתיחת פנים", כשבגרסתה החדשה היא תורכב מרופא, מפרמדיק ומאח.

גם רחפנים חדשים ייכנסו לשימוש והם יספקו ללוחמים בשטח ציוד רפואי, ובהם רחפן מדגם "Air Hopper", שנוסה לראשונה בצק"ח גדעון לפני כשבועיים. מדובר ברחפן כבד למשימות לוגיסטיקה ומשימות עזר. הוא מסוגל לסחוב כ-30 ק"ג ולהגיע לטווחים של כ-5-10 קילומטרים.

התרגול הראשון של המרכז הלוגיסטי (צילום: דובר צה״ל, חדשות)
התרגול הראשון של המרכז הלוגיסטי | צילום: דובר צה״ל, חדשות

והמיכון לא נגמר כאן: בקרוב תיכנס לשימוש שיירה אוטונומית, שהשליטה בה מתבצעת דרך ממכלול הנהלה או על ידי כוח ייעודי מוגדר ממקום אחר שישלוט עליה עם ג'ויסטיק. היא תנוע במרחב הלחימה הגדודי ותצויד באמצעים הנדרשים, בהתאם לציר תנועה שהוזן מראש.

גם התשתיות, סביבת העבודה התפעולית והאמצעים השונים יזכו לשינוי שיביא להעלאת כשירות הימ"חים (יחידת מחסני חירום) השונים. מדובר בהשקעה של כ-260 מיליון שקלים, שהושקע בין היתר בשיקום תשתיות של מחסנים לוגיסטיים, מרכזי טיפולים, ושיקום נשקיות, לצד רכש אמצעי ניוד, כלי עבודה ואוהלים לנשקיות.

מבחינת כוח אדם, נוספו עשרות תקנים עבור נגדי כשירות הימ"ח, בדגש על חטיבות החוד. שכר נגדי הימ"ח הועלה בכ-1600 שקלים, וניתן להם מענק על סך 5000 שקל על חתימה ל-5 שנים.

צמרת מערכת הביטחון, בכירי מערכת אכיפת החוק, אמנים מובילים וגיבורים מעוררי השראה - וכולם Live על במות בנייני האומה. ועידת המשפיעים של חברת החדשות ב-3 בספטמבר 2018 בבנייני האומה בירושלים | הבטיחו את מקומכם והירשמו: https://newsevent.co.il/