שתף קטע נבחר

העיצומים ברשות המים ולשכות התעסוקה נמשכים

עובדי שירות התעסוקה ממשיכים בעיצומים שבהם פתחו בשבוע שעבר, במחאה על הארכת הפיילוט של תוכנית ויסקונסין, ואינם מבצעים קבלת קהל והשמות עבודה. עובדי רשות המים שובתים זה למעלה מחודש במחאה על שינויים מבניים ברשות

עובדי שירות התעסוקה ימשיכו גם היום (ד') בעיצומים שהם מקיימים מאז יום שלישי שעבר. העובדים לא יקיימו קבלת קהל בלשכות התעסוקה ולא יענו לטלפונים. מובטלים לא יקבלו השמה למקומות עבודה ולחזור לשוק העבודה. עם זאת, השביתה לא תפגע בקצבאות המגיעות למובטלים, כיוון שהביטוח הלאומי אמור להכיר בימי השביתה כימים שבהם המובטלים חתמו בלשכות. 

 

עובדים השירות מוחים על החלטת ועדת העבודה והרווחה של הכנסת להאריך את תוקף הפיילוט של תוכנית "אורות לתעסוקה" (ויסקונסין) בארבעה חודשים. ההחלטה, שהתקבלה ביוזמת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, נועדה למנוע את הפסקת התוכנית ולאפשר לכנסת לבדוק אם לפרוש אותה לפריסה ארצית, ועובדי השירות חוששים שכך יקרה. העובדים חוששים שהרחבת התוכנית תייתר אותם ותביא לפיטורים של חלק גדול מהם. בנוסף, מודאגים העובדים מהעובדה שהממשלה טרם חתמה עמם על הסכם קיבוצי חדש להסדרת שכרם, ותוקף ההסכם הישן כבר פג.

 

שביתה גם ברשות המים

במקביל, תימשך השביתה ברשות המים, המתקיימת מאז ה-1 לדצמבר. 220 עובדי הרשות שובתים במחאה על השינויים המבניים שנעשים לטענתם ברשות, תוך התעלמות מדרישתם. העובדים דורשים תשלום עבור מטלות שנוספו להם במשך השנים, ועבור המטלות שהתווספו כתוצאה מהשינויים, זאת מבלי שכח האדם שלהם יגדל בהתאם. העובדים אינם מבצעים קבלת קהל, אינם עונים לפניות הציבור, אינם מודדים את גובה מפלס הכינרת ומפלסי האקוויפרים ואינם מוציאים רישיונות לחקלאים ולרשויות מקומיות להקצאת מים

 

ברשות המים אומרים כי השביתה מעכבת את פיתוח מתקני ההתפלה בחופי הארץ ואת פיתוח מפעלי השבת מי קולחין ומפעלי טיפול בביוב, וגורמת בכך לנזקים חמורים למשק המים בארץ, נזקים שרק ילכו ויחריפו ככל שתימשך השביתה, ובוודאי לנוכח המצב הקשה בו נמצא כעת משק המים. בגלל הפסקת העבודה, לא מועברים תשלומים לתאגידי המים והביוב. חלק מהתאגידים אינם יכולים לפרוע את חובם לחברת מקורות, דבר העלול לגרום לעצירת אספקת המים לתושבים. אי פיתוח מפעלי ההשבה לקולחים ומתקני הטיפול בביוב פוגע במערכות הביוב וגורם להזרמת ביוב לטבע ולמקורות המים. העובדים ניסו לנצל את השביתה גם לעיכוב העלאת תעריפי המים - אך יו"ר רשות המים, אורי שני, עקף אותם והעלה את התעריפים בעצמו.

 

ההסתדרות מארגנת מדי יום שביתת הזדהות של עובדים בגופים אחרים עם עובדים רשות המים, והיום תורם של עובדי בתי הדין הרבניים האזוריים, שישבתו היום בכל רחבי הארץ במשך חמש שעות. במסגרת המחאה בבתי הדין אין קבלת קהל ולא מענה טלפוני, לא ינפתחים תיקי גירושים חדשים ולא מטופלים תיקי ירושה משעה 08:30 ועד 13:30.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שירות התעסוקה: שובת גם היום
צילום: עמית שאבי
מומלצים