חברים לנשק: אתר חדש ישבץ מתגייסים "עם החבר'ה"

אתר חדש יסייע למתגייסים לשרת יחד עם חבריהם • אלפי צעירים וצעירות בחיל השריון ובתפקידי לחימה ישובצו לשירות "עם החבר'ה", אחרי שיימצאו מתאימים

המודעה של צה"ל לפיילוט החדש

צה"ל ישלח ביום ראשון הקרוב מסרונים למכשיר הנייד של 8,000 צעירות וצעירים שעתידים להתגייס לצבא בגיוס נובמבר הקרוב, ויציע להם אתר חדש שיאפשר להם להתגייס עם חבריהם לחיל השריון, או עם חברותיהן לתפקידי לחימה של נשים. 

בצבא מבטיחים לשבץ יחדיו את הצעירים והצעירות שימלאו את פרטיהם באתר מיוחד, וליצור קשר עם המתגייסים שיירשמו ויעמדו בתנאים בתוך 72 שעות מרגע מילוי הפרטים. חשוב לציין כי כבר תקופה ארוכה שצה"ל מאפשר להתגייס לשריון עם החברים, והחידוש כעת זה האתר החדש והנגשת ההליך למתגייסים הצעירים. 

מדובר בפיילוט של זרוע היבשה ואכ"א, שבמסגרתו יופצו לכ־5,000 גברים מסרונים שיציעו להם להתגייס "עם החבר'ה" לשריון. כ־3,000 מסרונים נוספים יופצו לנשים ויציעו להן להתגייס לכל תפקידי הלחימה בצבא עם חברותיהן.

למסרונים יצורפו גם תמונות וסרטונים מהחילות הרלוונטיים. הן הבנים והן הבנות יוכלו לצרף לבקשתם ארבעה חברים או חברות נוספים. הקישור לאתר יהיה פתוח מ־26 באוגוסט ועד 7 בספטמבר. 

ראש מחלקת כוח אדם סדיר בזרוע היבשה, אלוף משנה אמיר ודמני, ציין שההרשמה תתאפשר כל עוד יהיו מקומות פנויים. "אנחנו חושבים כל הזמן איך להתאים את עצמנו לבני הנוער, לדבר בשפתם, ולקיים איתם שיח דרך הרשת ואפליקציות פופולריות", ציין ודמני, "כשמגיעים לטלפון של מישהו עם מסר וסרטים, זו דרך נוספת לחזק את הגיוס".

לדבריו, השריון נבחר לניסוי הראשוני בין השאר מכיוון שמדובר ביעד מורכב לגיוס, למרות העובדה שבשני הגיוסים הקודמים לא היו בעיות מוטיבציה בגיוס לחיל. 

עוד ציין כי יעדי הלחימה לנשים נבחרו כדי להגיע לקהל יעד נרחב יותר של נשים ולהעלות את המודעות שלהן לגיוס לתפקידי לחימה. בצה"ל מצפים שלפחות מחצית מהמתגייסים לשריון ומחצית מהלוחמות יירשמו לתפקידים אלו באמצעות המסרון שיישלח אליהם. 

רק בתום התהליך יפרסם הצבא את שיבוצי המתגייסים ביחידות השונות. במחזור הגיוס הזה מתבצע פיילוט בלבד, ואם יצליח, ייתכן שיורחב לחילות נוספים במחזורי הגיוס הבאים.

צה"ל מתמודד בחודשים האחרונים עם ירידה במוטיבציה של בני הנוער להתגייס לקרבי, אך גורמי כוח אדם מציינים כי לאחר הגיוס ליעדים הקרביים עולה המוטיבציה של המתגייסים בצורה משמעותית. "זה לא מספיק, אנחנו צריכים להתאמץ ולהתחדש", ציין אלוף משנה ודמני.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר