כץ: “בניית הגשר תידחה בחצי שנה” • נתניהו לא מגבה את שר התחבורה

לאחר ששר התחבורה הורה לבטל העבודות על גשר יהודית בת"א, ראש הממשלה לא מגבה את ההחלטה • גורמים בלשכתו: "לא סביר שיעצרו את נתיבי איילון באמצע השבוע" • ישראל כץ: "השיקול שלי הוא שיקול לאומי"
אריה ריבקינד
י"ב אלול התשע"ח / 22.08.2018 21:57

גורמים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחסו הערב (רביעי) להחלטת שר התחבורה ישראל כץ לבטל את העבודות שתוכננו בשבת כדי להקים את ‘גשר יהודית’ מעל נתיבי איילון.

“לא סביר שיעצרו את נתיבי איילון באמצע השבוע”, אמרו הגורמים.

עם זאת, למרות הודעת הגורמים בלשכה,  לפי דיווח ב’כאן’, ראש הממשלה בנימין נתניהו היה מעורב בעצירת העבודות בשבת.

החלטת השר כץ לבטל את העבודות בשבת התקבלה לבקשת הסיעות החרדיות. שר התחבורה הכריז הערב כי העבודות יידחו בחצי שנה.

“אני לא אתן לחסום את נתיבי איילון לא באמצע השבוע ולא בסוף השבוע בשביל גשר הולכי רגל”, אמר כץ בראיון לחדשות 2. ”הנחיתי לעשות עבודת מחקר שתבדוק איך אפשר לעשות את העבודות במהלך הלילה. אם אי אפשר יהיה לבצע בשעות הלילה, העבודות יידחו בחצי שנה”.

השר האשים את ראש עיריית תל אביב רון חולדאי במשבר הנוכחי: “הוא הוציא הודעה פוליטית לכל דבר באמצעות חברת נתיבי איילון, שבה הודיע כי ישבית את איילון למשך 6 שבתות רצופות על מנת להקים גשר הולכי רגל”.

השר הבהיר: “נכון, זה התחיל במחאת החרדים אבל היום בדקתי את הדברים ואני אומר באופן חד משמעי שאני לא הולך לאשר את ביצוע העבודות בסופי שבוע ולא באמצע השבוע. השיקול שלי הוא שיקול לאומי”.

כץ נשאל איך לא ידע על ההחלטה, אם חברת איילון היא חברה ממשלתית שנמצאת תחת אחריותו. “ההודעה שיצאה אתמול באופן הכי מוגזם היא של עיריית ת”א, של ראש העיר דרך חברת נתיבי איילון”, טען. “לא הייתי מודע”.

ראש העיר תל אביב רון חולדאי איים לעתור לבג”ץ נגד השר כץ.

״לא ניתן להקים את גשר יהודית בעבודת לילה. מדובר בהחלטה מקצועית שנעשתה לאחר בדיקה מעמיקה ויסודית של חברת נתיבי איילון, חברה ממשלתית השייכת במלואה למשרד התחבורה, שבדקה את כל האפשרויות והגיעה למסקנה כי עבודה מסוג זו בלילות לא רק שתשבית את נתיבי איילון, אלא גם את רכבת ישראל ולמעשה תביא לקטסטרופה תחבורתית”.

חולדאי הוסיף: “יתרה מכך, לא ניתן לבצע את העבודה בטווח שעות של עבודת לילה. העמדת 3 המנופים בפני עצמה היא פעולה שלוקחת שעות ארוכות. ולכן, מאחר שמדובר בהחלטה שנלקחה באופן מקצועי ואושרה על ידי משטרת ישראל, משרד התחבורה ושר העבודה והרווחה חיים כץ, אין מנוס מלהבין שההחלטה של השר כ”ץ היא פוליטית גרידא ותוצאותיה הן נזק אדיר לאזרחי המדינה בכלל ולתושבי תל אביב יפו בפרט”.

לפי דיווח בחדשות 2, נתיבי איילון ובמשרד העבודה והרווחה הבינו שהעבודות עלולות להיות נפיצות מבחינה פוליטית ולכן מראש הורידו למינימום את מספר העובדים היהודים שניתן להם אישור העבודה.

במסמך רשמי של המשרד נכתב שמתוך 28 עובדים במשמרת, 24 הם לא יהודים וארבעה בלבד יהודים.

בכל סוף שבוע תוכננו שלוש משמרות, כך שאמורים היו לעבוד 12 יהודים בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות