נמשכת מגמת העלייה במספר המטיילים באתרי המים בצפון - על רקע התפרצות העכברת: קרוב לעשרת אלפים מטיילים הגיעו היום (רביעי) לאתרי המים ברחבי הצפון ומרשות הטבע והגנים נמסר שבימים האחרונים נרשמה עלייה בכמות האנשים שפקדו את האתרים מאז התגלתה המחלה. "אנו שמחים לראות המשך שיפור ועלייה בתנועת המטיילים בשלושה ימים האחרונים".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

האתרים שבלטו בכמות המטיילים היו שמורת טבע נחל שניר עם 2,500 מטיילים, גן לאומי גן השלושה עם כ-3,000 מטיילים, גן לאומי חורשת טל עם 1,900 מטיילים והגנים הלאומיים מעיין חרוד, אכזיב ותל דן עם כ-1500 מטיילים בכל אחד מהם.

אתמול ביקר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו באתרי שייט בגליל העליון בעקבות התפרצות מחלת העכברת. גרוטו הדגיש כי כול אתרי השייט, שיש בהם זרימה, בגליל העליון בטוחים לרחצה. גרוטו הוסיף כי עד כה נבדקו 381 מקרים של חולים בחשד לעכברת, מתוכם פחות מ-10% אובחנו שהם אכן סובלים ממנה.

אלפים טיילו באתרי המים בצפון (צילום: רשות הטבע והגנים, חדשות)
עלייה בכמות המטיילים | צילום: רשות הטבע והגנים, חדשות

"יש לנו שתי מטרות כרגע", אמר פרופ' גרוטו. "הראשונה - ללמוד מקרוב ולראות מה בדיוק המצב באותם מקומות שיש את הבעיה ולראות איך אפשר לפתור אותה כמה שיותר מהר. השנייה - לחזק את הידיים של התושבים ושל מי שמגיע לפה".

"קורא לציבור לבוא לטייל בצפון"

לדבריו, אחרי בדיקת משרד הבריאות יש הרבה מאוד מקומות שאפשר להגיע אליהם. "אין שום בעיה לבלות בנחלים ולשחות שבדקנו", הוסיף. "אפשר לבוא לטייל במקומות רבים נוספים. אני קורא לציבור לבוא לטייל בצפון. גם עכשיו וגם לקראת החגים".

אתרי התיירות השונים בצפון הארץ כבר נפגעו במיליונים בשל בהלת העכברת, ומחשש שהתיירים לא יגיעו לאזור - גם בתקופת החגים הם החלו בתחילת השבוע בקמפיין חדש לקראת חגי תשרי הקורא לישראלים לחזור ולטייל באזור.

מנהלי אתר התיירות שמרו כמה מאות אלפי שקלים על מנת להשקיע בקמפיין שיעודד תיירות חוץ להגיע לצפון, אך כעת, בשל המשבר הנוכחי - התקציב יופנה לטובת עידוד תיירות פנים. במקביל, בעלי העסקים טוענים היום שמשרד התיירות לא מספק להם את הסיוע לו הם זקוקים. לטענתם אף אחד מהמשרד לא דיבר איתם, בקשות לעזרה או תמיכה טרם נענו.

צמרת מערכת הביטחון, בכירי מערכת אכיפת החוק, אומנים מובילים וגיבורים מעוררי השראה – וכולם Live על במות בנייני האומה. ועידת המשפיעים של חברת החדשות ב-3 בספטמבר 2018 בבנייני האומה בירושלים | הבטיחו את מקומכם והירשמו: https://newsevent.co.il/