שתף קטע נבחר

יורוקאפ: הנס הגדול של בנטון טרוויזו

האיטלקים עמדו בפני הפסד ביתי לשולה, שהיה מסבך אותם בקרב על ההעפלה לשלב הבא, אך ניצלו פעמיים וניצחו 80:81 בהארכה. נימבורק וקצורין עשו צעד חשוב בדרך ל-16 האחרונות, שרף וספרטק הפסידו - אך עדיין תלויים בעצמם

רק מחזור אחד נותר לסיום שלב הבתים הראשון ביורוקאפ - והמאבק על הכרטיסים לשלב 16 האחרונות בשיאו. הפועל ירושלים כבר עלתה, כשבשבוע הבא היא תארח את אריס סלוניקי לקרב ישיר על ראשות בית ג', וגם הנציגים האחרים של ישראל יכולים לשמור על אופטימיות לקראת הפינאלה: מולי קצורין ונימבורק עלו למקום השני, כשגם צביקה שרף וספרטק סנט פטרסבורג תלויים בעצמם.

 

בית א': שלוש קבוצות בעקבות כרטיס אחד

אלבה ברלין הבטיחה את המקום הראשון בתום דרמה גדולה, לאחר שניצחה בטראמו 65:66 מסל מכריע של בלאגוטה סקוליץ'. אזובמאש מאריופול (אריק דניאלס 29 נקודות ו-13 ריבאונדים) גברה על גלאטסראיי 85:96 וכעת ייאבקו שלוש קבוצות על כרטיס אחד לשלב הבא - כשלכולן מאזן 3:2 ערב מחזור הנעילה. 


אלבה ברלין ניצחה על חודו של סל (צילום: ספורט טיים)

 

בית ב': ספאחיה הבטיח את המקום הראשון

המקום הראשון כבר רשום על שמה של ולנסיה. קבוצתו של נבן ספאחיה עלתה למאזן 0:5 עם ניצחון ביתי 71:75 על המופארם ורשאץ, הודות ל-23 נק' ממרקו מארינוביץ'. דיווריק ספנסר (26') ולה מאן עשו צעד גדול לעבר השלב הבא, כשניצחו 72:87 במוסקבה את טריומף ליוברצי.

 

בית ד': קאזאן ובדאלונה ייפגשו בקרב על הראש

אוניקס קאזאן שמרה על מאזן מושלם, כשטיילה ל-70:98 באיסטנבול מול בשיקטאש נטולת הסיכויים. מרקו פופוביץ' בלט עם 18 נק'. חובנטוד בדאלונה גברה על טלקום בון 64:66, בזכות שלשות ניצחון של קריסטאפס ואלטרס ו-13 נק' של קליי טאקר ברבע הרביעי. בשבוע הבא יארחו הרוסים את הקטאלונים, כשרק הפסד ביתי ב-12 הפרש ומעלה ימנע מהם את ראשות הבית.

 

 

בית ה': שרף הפסיד, אך תלוי בעצמו

צביקה שרף וספרטק סנט פטרסבורג הפסידו באנקרה 86:73 לטורק טלקום וכעת נפתח מחדש המאבק ביניהן על המקום השני. ארווין דאדלי, אקס מכבי ראשל"צ, סיים עם 20 נק' ו-10 ריב' למנצחים, מילובאן ראקוביץ' הגיב ב-25 לזכות המאמן הישראלי וקבוצתו, שיזדקקו לניצחון ביתי על הראשונה, בילבאו, כדי להבטיח את מקומם שלב הבא. הבאסקים כבר הבטיחו את ראשות הבית, כשהביסו 70:90 את ספירו שרלרואה (5:0).

 

בית ו': בנטון טרוויזו כבר ארזה, ואז הגיע גארי ניל

שולה כמעט הפתיעה את בנטון בטרוויזו, כשהובילה 47:60 בתחילת הרבע הרביעי ו-65:71 בדקה האחרונה. שתי שלשות ניסיות של דונאטאס מוטיונאס וגארי ניל כפו הארכה, 71:71, אך האיטלקים שוב מצאו עצמם מפגרים 80:74 בדקת הסיום. מוטיונאס נתן את האות לקאמבק נוסף, שהסתיים בשלשת ניצחון גדולה של ניל וב-80:81 לבנטון.


קצורין ונימבורק בדרך לשלב הבא (באדיבות basket-nymburk.cz) 

 

דינמו מוסקבה החמיצה הזדמנות לעקוץ את הכוכב האדום בלגרד, אך נכנעה 88:86 (מייק טיילור 22). בכך הושלמה, למעשה, מפת העולות בבית. הסרבים יארחו את בנטון במחזור הנעילה לקרב שהמנצחת בו תזכה במקום הראשון והמפסידה תסיים שנייה.

 

בית ז': שלוש קבוצות במאזן זהה, מי תוותר?

זהו הבית המסובך מכולם: לקראת מחזור הסיום, לשלוש קבוצות מאזן 2:3 - ורק שתיים מהן יעלו ל-16 האחרונות. גראן קנאריה הביסה את פאנליניוס 51:73, בעוד נאנסי דרסה את טורוב ז'גוזלץ 82:102. הפולנים, שבמאזנם ניצחון בודד, הם היחידים שנותרו ללא סיכוי לעלות לשלב הבא.

 

בית ח': קצורין ונימבורק בדרך לשלב הבא

המאמן מולי קצורין, עוזרו ננו גינזבורג וקבוצתם הצ'כית באסקט נימבורק עשו צעד ענק בדרך לשלב הבא. הם הביסו את אנג'ליקו ביילה 60:84 וחלפו על פניה בדרך למקום השני, כשאקס עירוני נהריה, ארתור לי, צולף 20 נק'. באמברג, שהביסה את ונטספילס האומללה 51:100, מדורגת ראשונה.


פורסם לראשונה 05/01/2010 21:33

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צביקה שרף
צילום: Spartak St Peterburg
מומלצים