צפו בכתבה המלאה (צילום: 123RF, Emanuel Kaplinsky, חדשות)
המצילים יעבדו עד השקיעה? אילוסטרציה | צילום: 123RF, Emanuel Kaplinsky, חדשות

לאחר שהשבוע נגבה הקורבן ה-53 מטביעה רק בעונת הרחצה הנוכחית, ח"כ דב חנין פנה היום (שלישי) לשר הפנים אריה דרעי וליו"ר השלטון המקומי חיים ביבס בדרישה שיורה על הרחבת שעות הפעילות של שירותי ההצלה בחופים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

בישראל יש בסך הכול 147 חופים מוכרזים - בים התיכון, בכנרת, בים המלח ובים סוף. מתוך 306 קילומטרים של קו חוף, רק 19 קילומטרים מוכרזים לרחצה, ובהם ורק בהם מוצבות עמדות הצלה.

אלא שגם בחופים המוכרזים, מסיימים המצילים על פי רוב את יום עבודתם זמן רב לפני שהשמש שוקעת, וכך המתרחצים מתבקשים לצאת למרות שהם יכולים להמשיך לבלות במים באור יום מלא.

הדרישה של חנין מבקשת לתקן את המצב הנוכחי: כבר שנים שאני פונה בכל קיץ למשרד הפנים, לאוצר, לשלטון המקומי בבקשה פשוטה - שירותי הצלה עד השקיעה". חנין ציין כי "ברוב מוחלט של העיריות, שירותי ההצלה נגמרים בשיא עונת הרחצה בשעה 18:00 בעוד מתרחצים נשארים בחוף עד לשקיעה". כך לדבריו, "נוצר פער לעיתים של שעה ושעתיים בהן מתרחצים נותרים ללא השגחה והצלה במקרה הצורך".

_OBJ

"הים הוא הבילוי הזול והכיף ביותר שיש לנו", סיכם חנין. "אני קורא לממשלה - אפשרו לנו לעבור את הקיץ הזה בלי עוד מקרי מוות בטביעה. שינוי מדיניות הוא הכרחי ודחוף. הוספה של שעות הצלה, והכרזה של חופים נוספים הם צעדים פשוטים שהממשלה צריכה לנקוט כדי להציל חיי אדם. לא מדובר בחבילת נופש, מדובר בדיני נפשות".

צמרת מערכת הביטחון, בכירי מערכת אכיפת החוק, אומנים מובילים וגיבורים מעוררי השראה – וכולם Live על במות בנייני האומה. ועידת המשפיעים של חברת החדשות ב-3 בספטמבר 2018 בבנייני האומה בירושלים | הבטיחו את מקומכם והירשמו: https://newsevent.co.il/