חתירה תחת קיום המדינה

החבירה של ועדת המעקב אל אש"ף לקביעת 19 ביולי כיום המאבק נגד "האפרטהייד הישראלי" מסתווה כמאבק לשוויון - אך איננה אלא אנטישמיות עמוקה • על הכרזת "יום האפרטהייד" של ועדת המעקב • דעה

אין הבדל מהותי בין התייצבות טיבי ברמאללה לבין הרוצח מאום אל־פחם // צילום: אורן בן חקון

הערכה שמרנית מתונה: ח"כ אחמד טיבי לא יזומן לחקירה או יועמד לדין על הסתה לאנטישמיות. כל כך התרגלנו ששנאה לערבים אסורה באיסור חמור - אבל אנטישמיות ממוסדת, ארגונית ואידיאולוגית עמוקה, עוברת במחוזותינו בהחלקה. 

הנה תזכיר או תזכורת לשופטים עליונים בדימוס ומשפטנים מלומדים בישראל: ישנו גוף מוכר בעולם ומכובד שנקרא "הברית הבין־לאומית לזיכרון השואה". הגוף הזה הפיק הגדרה מודרנית עדכנית של האנטישמיות; במסמך שלהם נכתב שזו "הגדרת עבודה". היא התקבלה על ידי הפרלמנט האירופי, ממשלת בריטניה וממשלות רבות אחרות באירופה. כשתוקפים את ג'רמי קורבין על האנטישמיות שלו קושרים את המתקפה בין השאר להגדרות האלה. שני סעיפים מאוד רלוונטיים למקומותינו בהגדרת האנטישמיות החדשה: 1. "הכחשת זכות ההגדרה העצמית של העם היהודי - בין היתר בטענה שקיומה של מדינת ישראל הוא מפעל גזעני". 2. "הקריאה לרצח יהודים או לגרימת נזק ליהודים או הסיוע וההצדקה של מעשי רצח - וכל זאת בשם אידיאולוגיה רדיקלית או השקפה דתית קיצונית".

החבירה של ועדת המעקב אל אש"ף לקביעת 19 ביולי כיום המאבק נגד "האפרטהייד הישראלי" מסתווה כמאבק לשוויון - אך איננה אלא אנטישמיות עמוקה; הזמנה חוזרת לרצח. שהרי במרכזו של חוק הלאום הקביעה של זכות ההגדרה העצמית. אין הבדל מהותי בין התייצבות אחמד טיבי הצלופחי ברמאללה לבין הרוצח מאום אל־פחם או שמא הרוצחים, בל נשכח את המחבלים ממסגד אל־אקצא. חנין זועבי וחבריה מדברים השכם והערב על כך שהטרור נגד הישראלים הוא מוצדק - בשם האידיאולוגיה הרדיקלית של המהפכה הפלשתינית. הם גם מדברים בגלוי על המאבק להפיכת מדינת ישראל ממדינה יהודית למדינה אחרת שבה תבוא לביטוי זכות ההגדרה העצמית של הפלשתינים ותוגשם "זכות השיבה".

מסתבר שאחרי כל השנים שערביי ישראל חוו את חיי החופש והדמוקרטיה במדינה היהודית הם לא הצליחו לסחוט מתוכם טיפה של רצון טוב כלפיה. ככל שהם עיקשים בשלילת כל ביטוי לאומי יהודי, כך בצד היהודי קיימת קריסה מוסרית מהסוג של אהוד ברק, עמרם מצנע ויובל דיסקין. כל שירת המנון מעליבה אותם, והפקולטות השונות ממהרות להחביא את נפתלי הרץ־אימבר והתקווה שלו. לרגע חשבתי שאחמד טיבי וחבריו החליטו לנופף במגילת העצמאות כנגד חוק הלאום, אבל כנראה טעיתי. זה פשוט חוסר היכולת לקבל את המדינה היהודית, וזאת בגלל המדיניות שנקבעה לפני שנים בעולם הקומוניסטי, שלערביי ארץ ישראל הפלשתינים עומדת זכות ההגדרה העצמית. חוק הלאום אכן בא לסכור את הפרצה הזאת, שמאפשרת פעילות אידיאולוגית המצדיקה את האויב וחותרת תחת קיום המדינה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר