אסון קריסת הגשר באיטליה: מספר ההרוגים באסון התמוטטות הגשר עלה היום (רביעי) ל-38, מתוכם 3 ילדים. 30 פצועים מטופלים כעת בבית החולים ושלושה מוגדרים כנעדרים, ראש עיריית גנואה הכריז על שני ימי אבל. שר התחבורה האיטלקי אמר: "הממשלה תבחן אפשרות לקנוס את החברה שמנהלת את הגשר שקרס ותשלול את הזיכיון שלה". האחראי לקטע הגשר שקרס אמר כי "נעשו בדיקות קפדניות ולא היה חשש שהגשר יקרוס".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו  

שר התחבורה האיטלקי, דנילו טונינלי, מתח ביקורת חריפה על פר-ל'איטליה, החברה הפרטית שמנהלת את מערך הכבישים המהירים באיטליה. "על מנהלי פר-ל'איטליה קודם כול להתפטר. החברה לא בציעה מספיק בדיקות ועבודות תחזוקה לרוב הגשרים במדינה עליהם היא אחראית", אמר. שר התחבורה האיטלקי הוסיף: "על הממשלה לעשות בדיקת בטיחות לכול הגשרים במדינה ולבחון את שלילת הזיכיון של החברה".

טונינלי המשיך ותקף: "אסור שטרגדיות כאלה יקרו במדינה מתורבתת, אנו נטיל סנקציות על החברה שיכולות להגיע לסכום של כ-150 מיליון אירו". שר התחבורה הוסיף: "יש לבדוק אם הייתה רשלנות בתחזוקת הגשר". בכיר בחברת פר-ל'איטליה שהיה אחראי לקטע שקרס טען: "לא הייתה כל סיבה להגדיר את הגשר כמסוכן, הביקורת עליו הייתה קפדנית מאוד".

נהג משאית שנסע על הגשר הצליח לעצור מטרים ספורים מהקטע שקרס. את רגע העצירה הדרמטי צילם נהג המשאית והעלה לחשבון הפייסבוק שלו. אנטוניו ברנסיך, פרופסור איטלקי לאדריכלות, טען שהוא הזהיר מפני קריסת הגשר כבר ב-2016. "גשר כזה היה צריך להחזיק מעמד לפחות כ-100 שנים. ביצעו בו חיזוקים בשנות ה-80 וה-90 אבל הם לא היו חיזוקים משמעותיים ולכן התרעתי בעבר כי הגשר עשוי לקרוס", הסביר ברנסיך.

כוחות ביטחון והצלה ממשיכים בשעות אלו לעבוד בזירה בחיפוש אחר הלכודים מתחת להריסות. דוברת משטרת גנואה, אלכסנדרה בוצ'י, אמרה: "אנחנו ממשיכים במאמצי החילוץ כי אנחנו חושבים שיש עוד אנשים חיים מתחת להריסות". בוצ'י הוסיפה: "הוצאנו אנשים חיים מבין ההריסות ועכשיו אנחנו מתמקדים בלסייע להם, ובהמשך נבין מה גרם להתמוטטות הגשר".

האחראי על מבצע החילוץ בגנואה הדגיש כי "אנו עובדים בין ההריסות בניסיון למצוא ניצולים. תנאי העבודה מאוד קשים כי חלקים רבים עדיין תלויים באוויר. יש לנו צוותים מיוחדים שעובדים בתנאים מסוכנים כאלה, אנו מקצוענים אבל אנושיים. הזמן דוחק, ככל שהזמן עובר, הסיכוי למצוא חיים יורד".

"ביצענו את הטיפולים והבדיקות כל רבעון ועל פי חוקי התקנים באיטליה", הגיבו בחברת פר ל'איטליה. "הממשלה אישרה את תוכניות שיפוץ הגשר. תחזוקתו נעשתה בהתייעצות עם מומחים בתחום ובאמצעות הכלים הטכנולוגיים הטובים ביותר".

צמרת מערכת הביטחון, בכירי מערכת אכיפת החוק, אומנים מובילים וגיבורים מעוררי השראה – וכולם Live על במות בנייני האומה. ועידת המשפיעים של חברת החדשות ב-3 בספטמבר 2018 בבנייני האומה בירושלים | הבטיחו את מקומכם והירשמו: https://newsevent.co.il