שתף קטע נבחר

יו"ר איגוד הכדורסל: נקווה שתוכח חפותו של בכר

ראשי הענף מעניקים גיבוי לשופט הבכיר, שנעצר בגין העלמת מס: "לטפל בנחישות, אך בזהירות". שופטים נוספים ייחקרו

סמי בכר החל לשלם הערב (ב') את מחיר מעצרו, שעליו פורסם לראשונה ב-ynet. שופט הכדורסל הבינלאומי, שנחקר בפרשת בנק ההשקעות של מוני פנאן ז"ל ונעצר בין העלמת מס, אמור היה לנהל את משחק העונה בליגת הנשים בין אליצור רמלה לרמת השרון.

 

בעקבות חקירתו הממושכת נאלץ בכר לוותר על השתתפותו - ואת המשחק ניהלו שני שופטים ולא שלושה. כבכל שבוע, בכר אמור היה לשפוט גם במחזור היורוליג הקרוב. ביול"ב הופתעו לשמוע על מעצרו ומינו לו ממלא מקום באופן מיידי. בכל מקרה, זאת היתה אמורה להיות שנתו האחרונה של בכר כשופט פעיל, מאחר והגיע לגיל הפרישה של איגוד השופטים, אך ככל הנראה היא תסתיים מוקדם מהצפוי.

 

 בתקופה הקרובה ייקראו שופטים נוספים לחקירה במשרדי רשות המסים. "נקווה שהחקירות יובילו לכך שתוכח חפותו של סמי כאדם וכשופט", אמר ל-ynet יו"ר איגוד הכדורסל, שי שני. "אנחנו עדיין לומדים את הפרטים. הסמכות לטפל בנושא נמצאת בידי איגוד השופטים ואני מקווה שהם יטפלו בזה במהירות, נחישות, אך גם בזהירות".

 

דובר האיגוד, מוטי אקסמיט, הוסיף: "הסמכות לבצע צעדים נגד בכר, אם וכאשר, נמצאת אצל יו"ר איגוד השופטים, שאמור לטפל בנושא באופן מיידי ובמלוא האחריות. זאת תוך תקווה שהחקירות אינן קשורות בשום אופן לפעילותו של בכר כשופט באיגוד הכדורסל".  

 

יו"ר מנהלת ליגת העל, אבנר קופל: "איגוד הכדורסל הוא זה שמתפעל את איגוד השופטים. שי שני אמר בזמנו שאסור לנו להיכנס לנושא הזה".

 

חוקרי רשות המסים פשטו בבוקר על ביתו של בכר וזימנו אותו לחקירה בנוגע למעורבותו בפרשת פנאן. השופט הודה בחקירתו בהעלמת מס בגובה מאות אלפי שקלים על שיפוט משחקים בחו"ל בין 2003 ל-2009. עם זאת, הוא הכחיש כל קשר עסקי למנהל מכבי תל אביב המנוח - והציג מסמכים שהראו כי כספו הופקד בבנק ביוון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים