כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פרסום ראשון

לאחר אולטימטום לברקת, הת"ת יתחיל כרגיל

מאבק ההורים בת"ת היחיד לילדים מיוחדים דוברי אידיש, שנחשף ב'בחדרי חרדים' ככל הנראה הגיעו לקיצו, לאחר שיו"ר ועד ההורים פנה באולטימטום לברקת כי אם לא יוסדר לילדים המיוחדים מקום לימודים בטיחותי, אזי שנת הלימודים תיפתח בבניין העירייה

לאחר אולטימטום לברקת, הת"ת יתחיל כרגיל
פינוי תלמידי "תפארת בנים" מהמבנה צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: בעקבות אולטימטום שהציבו הורי ילדי ת"ת 'תפארת בנים' בירושלים, הת"ת היחיד בארץ לילדים מיוחדים דוברי שפת האידיש, הורתה העירייה על הפסקה מיידית של עבודות הבנייה לצד הת"ת. בנוסף, המוסד הסדיר שביל גישה חדש מהצד השני. כך נודע ל'בחדרי חרדים' ואם לא יהיה שינויים ברגע האחרון, אזי שנת הלימודים תיפתח מחר כסדרה.

לאחר שהתברר להם כי העירייה מתעלמת מפניותיהם ושולחת את ילדיהם למקום בו הם חשופים לסכנת חיים ממשית. הם שיגרו לראש העיר ניר ברקת אולטימטום, כי אם המשבר לא ייפתר, פתיחת שנת הלימודים תתקיים בכיכר ספרא.

מי שהכריז על האולטימטום הוא יו"ר ועד ההורים שמואל רוס, שכתב לראש העיר ניר ברקת: "פונה אני אליך מלב כאוב ובזעקה של הרגע האחרון, בשמם של כל הורי הילדים המיוחדים הלומדים בת"ת 'תפארת בנים', שאינם יודעים להיכן ישלחו את ילדם ביום ראשון הקרוב, מועד פתיחת שנת הלימודים בציבור החרדי, ומקווים שתתערב במשבר הבלתי נגמר ותפעל לטובת הילדים המיוחדים והוריהם שמצאו עצמם חסרי ישע".

רוס גולל במכתבו בתמצית את השתלשלות המקרה המסוכן: "נזכיר, כי המתחם בו שכן ת"ת 'תפארת בנים' עד לשבועות האחרונים, הר המנ"דים בשכונת רמות, הפך למסוכן לחיי אדם כתוצאה מעבודות הבנייה המבוצעות במקום ללא פיקוח של ממש. לשיא הגיעו הדברים עם פגיעת כלי העבודה במתחם בצובר גז, אירוע שאך כפסע היה בינו לאסון קטלני והמוני ר"ל".

"למרות הסיכון העצום, עיריית ירושלים אינה מקצה לילדינו מקום לימודים אחר לפתיחת שנת הלימודים ושולחת אותנו שוב למתחם המסוכן", ציין רוס. "דרישתנו לקבלת אישור בטיחות חתום על ידי מהנדס נענתה בתשובה לאקונית כי "להנהלת המוסד יש את כל האישורים הנדרשים", אולם בהנהלה טוענים לנו בתוקף שאין להם כל אישור בטיחות למתחם, ואנחנו ההורים לא מוכנים לסכן את חיי ילדינו בשופו"א", הבהיר יו"ר ועד ההורים.

רוס, בעצמו אבא לילד מיוחד, הלין בחריפות על התנהלות העירייה ביחס לילדיהם: "בשבועות האחרונים אנחנו חווים מדיניות של לך ושוב וגלגול אחריות מטריד. ואם בתחילה שמענו מהנהלת המוסד שהעירייה הבטיחה שטח ראוי בשכונת רמת אשכול, שבוע לאחר מכן נאמר לנו כי הסיכום בוטל. לאחר מכן דובר על שטח בשכונת הר נוף, אלא שבסיור שלנו ההורים בשטח גילינו לתדהמתנו שהוא עדיין מאויש על ידי מוסד אחר ואין לנו היכן לפתוח את שנת הלימודים".

את מכתבו הוא סיים בפנייה נרגשת אך גם באולטימטום נחרץ: "לאור זאת, אני פונה אליך מלב כאוב של אבא, שתתערב במשבר ותיקח אחריות על ילדינו המיוחדים שיוכלו לפתוח את שנת הלימודים ביום ראשון הקרוב עם כל ילדי החינוך החרדי, שכן אם לא יהיה לנו מקום לימודים ניאלץ לפתוח את שנת הלימודים בבניין עיריית ירושלים, הגוף שאמור לספק מענה לילדינו, שזכאים למקום לימודים בטוח כמו כל ילד אחר בעיר", חתם יו"ר הועד את מכתבו.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף לפני כחודש כי עבודות הבנייה בצמוד לת"ת גרמו לפיצוץ צובר גז במתחם, כאשר רק בנס נמנע שם אסון כבד. פניות לעירייה לא הועילו וההורים החליטו לצאת למאבק חסר פשרות - עד להקצאה מתאימה לפתיחת שנת הלימודים בבטחה.

אמא של שמוליק, ילד הלומד בת"ת, אמרה ל'בחדרי חרדים': "שמוליק הוא ילד מורכב. גם ככה העבודות על יד הת"ת גרמו לו לפגיעה קשה ולחוסר שקט בולט. הורידו להם מבנים ופירקו חדרים קריטיים לטיפול. אבל כעת אני נחרדת מהמחשבה שהוא ייאלץ להישאר בבית. אנחנו לא יכולים לשרוד את זה ואני לא יכולה לדמיין מצב שבו לא יהיה לשמוליק ת"ת ללכת אליו".

כאמור, על פי ההתפתחויות האחרונות, שנת הלימודים תיפתח כסדרה, לאחר שהעירייה נענתה למכתבו של יו"ר ועד ההורים והורתה על הפסקת העבודות בסמיכות לת"ת, אשר היוו סכנה בטיחותית לילדים המיוחדים.

ילדים מיוחדים תפארת בנים תלמוד תורה הרופא ריצ'ארד ווארן ניר ברקת עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד