שתף קטע נבחר

אחרי התקרית עם הירדני - ארד לשגיא מוקי

א-נין התייצב לשקילה לפני המפגש עם הישראלי בגראנד פרי בודפשט בידיעה שייפסל - ונמחק מרשימת המשתתפים. מוקי עלה אוטומטית ובסיום יום הקרבות עלה על הפודיום

הישג נהדר לשגיא מוקי. אלוף אירופה בג'ודו במשקל עד 81 ק"ג זכה הערב (שבת) במדליית ארד בגראנד פרי של בודפשט. מוקי ניצח בקרב על המדליה את הבלגי סמי שושי, ואם למישהו השם הזה מצלצל, מדובר באותו מתחרה עליו גבר הישראלי בדרך לתואר אלוף אירופה.

 

מוקי השיג הפעם שני וואזארי שהפכו לאיפון, 12 שניות לסיום הקרב. לפני כן הוא ניצח את הרוסי עבאס עזיזיון בסיבוב השני, את ויקטור בובש השבדי בשמינית הגמר, אך הפסיד באיפון להולנדי פרנק די-וויט ברבע הגמר. בבית הניחומים ניצל מוקי פרישה של יריב גרמני וכאמור עשה את העבודה גם מול שושי הבלגי.

 

שגיא מוקי ג'ודו (צילום: איגוד הג'ודו)
שגיא מוקי על הפודיום(צילום: איגוד הג'ודו)

 

זלל בכוונה כדי להימנע מקרב

עוד קודם לכן היה מעורב מוקי בעקיפין בתקרית מוזרה. כפי שהבטיח, הג'ודוקא הירדני זיד א-נין החרים הבוקר את הקרב מול יריבו הישראלי. זיד א-נין היה נתון ללחצים גדולים ברשתות החברתיות מאז שהתפרסמה ההגרלה ביום חמישי, שם נקבע כי מוקי יהיה יריבו בסיבוב הראשון.

 

באתרים פלסטינים וכן באיראן ובירדן פורסם כי הג'ודוקא הירדני החליט לא להתחרות "כאות של סולידריות ותמיכה בפלסטינים, על כך שישראל ממשיכה בכל יום להרוג שהידים שמגיעים לגדר כדי להגן על מולדתם מול הכיבוש".

 

זיד א-נין (צילום מסך)
כתבה על זיד א-נין באתר פלסטיני(צילום מסך)

 

זיד א-נין ( )
זיד א-נין נפסל מהשתתפות בתחרות

זיד א-נין ( )
שמו נמחק מרשימת המשתתפים

 

כדי לא להיענש א-נין הגיע למעמד השקילה לפני התחרות מתוך ידיעה שייפסל, אחרי שהירבה לאכול יממה קודם. בסופו של דבר הוא אכן נפסל על ידי המארגנים בגלל עודף משקל ונמחק מרשימת המשתתפים. בעקבות הצעד שלו דווח כי המשלחת של ועדת הספורט הפלסטינית תבקר בביתו כדי "לכבד את הצעד האמיץ שמגיע בזמן חשוב, ולהגדיל את הבידוד הבינלאומי של הכיבוש".

  

בתחרות לנשים במשקל עד 70 ק"ג הפסידה ירדן מאירסון באיפון בסיבוב הראשון ליריבה קנדית והודחה מהתחרות. גילי שריר, המתחרה במשקל עד 63 ק"ג, פתחה עם ניצחון על יריבה הולנדית - אבל הפסידה בקרב השני ליריבה קנדית וסיימה את דרכה.


פורסם לראשונה 11/08/2018 13:59

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איגוד הג'ודו
שגיא מוקי
צילום: איגוד הג'ודו
מומלצים