גל הירש (צילום: פלאש 90, חדשות)
גל הירש | צילום: פלאש 90, חדשות

ההקלטות הן רק ההתחלה? לאחר שהשבוע פרסמנו במהדורה המרכזית הקלטות בהן נשמע ניצב מני יצחקי מורה למי שהיה אז קצין המודיעין הראשי במשטרה, תת ניצב גיא ניר, לאסוף את החומר הקיים על המפכ"ל המיועד גל הירש - מתברר שיש עוד הקלטות ועוד חומרים בפרשה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

תת ניצב גיא ניר פנה כבר אתמול (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה במכתב באמצעות פרקליטו, עורך הדין מיכאל דבורין, בו כתב ליועץ כי יש בידיו חומרים נוספים: "ברשותי הקלטות, מסמכים וצילומי וידאו שאותם עדיין לא העברתי. אני מבקש שתורה על הקמה של ועדת חקירה ממלכתית, כי על פי הממצאים בכירים במשטרה עברו שורה ארוכה של עבירות פליליות חמורות ובכלל זה תפירת תיק בעיינו של גל הירש".

מתוך שיחות מני יצחקי (צילום: החדשות)
מתוך ההקלטות שנחשפו | צילום: החדשות

החומרים טרם הועברו ליועץ המשפטי - וניר מבקש חסינות בתמונה להעברתם. במתן החומרים החדשים, מבקש ניר, למעשה, שלא תיפתח נגדו חקירה על כך שהוא תיעד, הוציא מסמכים והעבירם לגורמים שונים.

המכתב ליועמ"ש (צילום: החדשות)
המכתב ליומ"ש | צילום: החדשות


ניסו "לתפור תיק"

תת-ניצב גיא ניר, מי שהיה קצין המודיעין הראשי של המשטרה, שיגר בימים האחרונים מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, למבקר המדינה ולמח"ש בצירוף הקלטות נפיצות שחושפות איך ניסו בצמרת המשטרה "לתפור תיק" ולהשיג מידע מודיעיני מפליל על המועמד תת אלוף (במיל') גל הירש. ההקלטות הגיעו לידי החדשות ושודרו ביום שני במהדורה המרכזית.

ניר הרגיש שמשהו מסריח מתרחש. זה היה אחרי שמלשכתו של ניצב מני יצחקי, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, פנו לפקודים של הראשון מאחורי גבו וביקשו חומר על תת-אלוף במילואים גל הירש, האדם שמונה רק קודם לכן לפקד על משטרת ישראל. ניר הזועם התקשר ליצחקי והקליט את השיחה, אבל בשל תקלה טכנית רק קולו נשמע בה. בשיחה טען ששלומית (לנדס, העוזרת האישית של ניצב יצחקי) פנתה לליאת (קילנר, קצינה בחטיבת המודיעין) ללא ידיעתו.

גם בימים אלה נחקרת הפרשה הזו, שבמרכז החשד שהירש וחברה בבעלותו העבירו כספי שוחד לשר בגאורגיה בתמורה לקידום עסקת נשק, אבל בתקופה המדוברת ניר התעקש שבמידע אין ממש.

צמרת מערכת הביטחון, בכירי מערכת אכיפת החוק, אמנים מובילים וגיבורים מעוררי השראה – וכולם Live על במות בנייני האומה. ועידת המשפיעים של חברת החדשות ב-3 בספטמבר 2018 בבנייני האומה בירושלים | הבטיחו את מקומכם והירשמו: https://newsevent.co.il/