‘נבלום את החרדים’: הבית היהודי השיקה קמפיין מסית בירושלים

סיעת הבית היהודי בירושלים פרסמה כרזה בה נראים שלושת המתמודדים המובילים במירוץ על ראשות העיר כשהם חבושים במגבעות ועטויים בפאות: "רק בית יהודי מנצח יבלום את השפעת החרדים" • יו"ר המטה החרדי ב'איחוד הלאומי' לחרדים 10: "קמפיין אומלל שאחת דינו להיעלם"
אריה ריבקינד
כ"ה אב התשע"ח / 06.08.2018 09:22

שלושת המועמדים המובילים במרוץ לראשות העיר  ירושלים- השר זאב אלקין, עופר ברקוביץ’ שמתמודד מטעם סיעת התעוררות החילונית, ומשה ליאון  – מחזרים אחרי הקול החרדי בבירה.

אולם בעוד הם עסוקים בחיזורים, פתחה דווקא סיעת הבית היהודי בקמפיין אנטי-חרדי מביש, בו נטען שרק הסיעה היא שתבלום את התחרדות העיר.

הבוקר (שני) פרסמה  יעל פרידסון בעיתון ‘ידיעות אחרונות’ את הכרזה שהשיקה הסיעה, בה נראים שלושה מהמועמדים לראשות העיר כאשר לתמונתם נעשה עיבוד פוטושופ, עם פאות וחבושים במגבעות, כך שיראו לבושים כחרדים.

מתחת לתמונות מופיע סלוגן הקמפיין בו נאמר: “בזמן שהם חרדים לגורלם, רק בית יהודי מנצח יבלום את השפעת החרדים”.

בסיעת הבית היהודי בעירייה אמרו ל’ידיעות’: “זה אינטרס עליון של תושבי ירושלים והציונות הדתית שירושלים לא תהפוך לבני ברק. אין לנו דבר וחצי דבר נגד החרדים אך מציאות החיים מוכיחה שהפיכת ירושלים ליותר ויותר חרדית מרחיקה ממנה את הציבור הציוני והחילוני”.

בבית היהודי מדגישים, כי המערכה מבחינתם איננה על ראשות העיר אלא על הרכב הקואליציה הבאה בעירייה, ולא משנה מי יעמוד בראשות העיר. “אלקין, ליאון או ברקוביץ’, אסור שהם יעמדו לבד מול החרדים. ככל שהציונות הדתית תהיה גורם חזק וגדול יותר בקואליציה, נוכל להבטיח שירושלים תהיה עיר הבירה של כל החברה הישראלית ולא של סקטור מצומצם”, מצוטטת חגית משה, ראש סניף הבית היהודי בירושלים, ב’ידיעות’.

האסטרטג יהושע מור יוסף צייץ בחשבון הטוויטר שלו הבוקר: “הצטרפתי לצוות האסטרטגי של הבית היהודי בבירה. אסור שירושלים תהיה נחלתו של שבט אחד בלבד, חרדי או חילוני. היא של כלל ישראל. התחלנו הבוקר בידיעות אחרונות עם יעל פרידסון התותחית”.

העיתונאי בצלאל קאהן מ’קול חי’ הגיב לו: “מתלבט מה הולם יותר: ‘בית של גויים’ או ‘בית של טיפשים’?! ונפתלי בנט עדיין שותק”.

אריה ארליך, סגן עורך ‘משפחה’, הגיב: “אותר יועץ האחיתופל האידיוט שהחליט למחוק סופית את הסניף הירושלמי המדשדש מהמפה הפוליטית. זה ייגמר בבכי, או בהתנצלות. או בשניהם”.

יעקב מיוחס, יו”ר המטה החרדי במפלגת האיחוד הלאומי, אמר בתגובה לחרדים 10:  “בעיצומו של תהליך קשה ומורכב של עבודה סיזיפית ליצירת איחוד אינטרסים ובסיס אידאולוגי משותף בין הציבור החרדי לבין הציבור הדתי לאומי נחשפתי כמו כולם היום לקמפיין שעורר בי אי נוחות בלשון המעטה.

מצד אחד אני בטוח שלא ידה של מפלגת האיחוד הלאומי בדבר ומצד שני חתומה על הקמפיין מפלגת הבית היהודי שהיא שותפתנו לתהליך המורכב והעדין הזה.

מבירור שעשיתי בין גורמים שונים בהנהלת מפלגת האיחוד הלאומי ובין חברים מהנהלת הסניף של מפלגת הבית היהודי בירושלים עולה שהקמפיין הזה הוא לא על דעתם.

הנהלת שתי המפלגות קיבלו את מחאתי ופועלים לתיקון הדבר. מה שנותר לי לסכם ולומר שזה קמפיין אומלל שאחת דינו להיעלם.

אני בטוח שככל שנעשתה טעות בקמפיין הטעות תתוקן הלקח יופק והדבר לא יחזור השותפות של הציבור הציוני דתי ושל מפלגת האיחוד הלאומי עם תושבי ירושלים החרדים תימשך, וכך נוכל להמשיך לפעול בכל הארץ למען אחדות מגזר שומרי המצוות כולו לקראת האתגרים הצפויים לנו בעתיד הקרוב.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יו"ר מטה "חרדי" באיחוד הלאומי?
    06/08/2018 11:12
    חיים
  1. אם אתה חרדי איך אתה לא שומע לגדולי הדור?