חוק המרכולים

דרעי מנע פתיחת עסקים בשבת: 'פוליטיקה, לקושש קולות'

ניסיונות להעביר תיקון לחוק העזר העירוני ובכך לאפשר פתיחת עסקים בשבת - נכשלו • "רואה ערך יהודי, חברתי וסוציאלי לאפשר מנוחה לעובדים ביום השבת" (חדשות בארץ)

השר דרעי (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

במכתב ששלח היום (ראשון) מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, לראשי הרשויות בגבעתיים, מודיעין, חולון, הרצליה וראשון לציון, דחה המשרד את ניסיונותיהם לתיקון לחוק העזר העירוני, שנועד להתיר פתיחת עסקים ומרכולים בשבת.

שר הפנים, אריה דרעי, נימק את הדחייה בטענה שלא הוכח כי פתיחת העסקים נדרשת כדי לספק צרכים חיוניים.

לפי דיווח ב'וואלה', ראשי הרשויות שנדחו, תקפו את ההחלטה בטענה כי מדובר בניסיון לקושש קולות מקהל הבוחרים לקראת הבחירות. לדברי ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, "הסירוב של שר הפנים היה צפוי ולא מפתיע. היה פה ניסיון של השר דרעי ליצור כותרות לקהל הבוחרים שלו".

גם בעיריית ראשון לציון גינו את ההחלטה. בתגובת העירייה נמסר: "אנו מתכוונים להילחם על אישור התיקון לחוק העזר. כרגע, ההודעה של משרד הפנים חסרת משמעות כיוון שהעתירה עומדת לפתחו של בג"ץ".

ראש עיריית מודיעין חיים ביבס (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

"המכתב של משרד הפנים הוא בבחינת פוליטיקה זולה שלפני בחירות כדי לקושש קולות", טען ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס. לדבריו, "חלק מהרשויות המקומיות אף פנו לשר על מנת לקבל את תגובתו, ולא נענו כלל. לכן מדובר בניסיון של שר הפנים לסחור בשבת כדי לייצר רווח פוליטי מגזרי".

גם פוליטיקאים אחרים ניצלו את הדברים על מנת לתקוף את החלטת משרד הפנים בראשותו של דרעי.

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, טען כי "החלטת דרעי להפעיל את חוק המרכולים לא תעבור בשקט". לדבריו, "לא יגידו לנו איך לחיות, איפה לקנות ומה לעשות בשבת. כמו בלימודי הליבה, בגיוס, בפונדקאות ובהעברת תקציבי עתק לישיבות, נתניהו ממשיך להיכנע לחרדים בכל דבר".

גם יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, תקף את השר דרעי. "הוסרה המסיכה, חוק המרכולים נחקק בכדי שישתמשו בו וימנעו מהציבור הרחב לחיות את חייו בדרכו שלו", טען. "הכול מפוליטיקה קטנה וצינית, של שלטון שפועל רק עבור עצמו. נחליף אתכם ונתקן את כל מה שקלקלתם בעשור האחרון".

אבי גבאי (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

מלשכת השר דרעי נמסר בתגובה ל'וואלה', כי הוא "רואה ערך יהודי, חברתי וסוציאלי לאפשר מנוחה לעובדים ביום השבת. בנוסף עיריית מודיעין לא הוכיחה צורך חיוני בפתיחת כל העסקים באופן גורף באזור התעשייה בעיר, כפי שקובע החוק. יצוין כי יש עסקים שפתוחים במודיעין בשבת, בהתאם לחוק העזר שחוקקה הרשות לפני כעשור".

על דבריו של ראש עיריית מודיעין הגיבו בלשכת השר דרעי: "הצעת חוק העזר שהועברה על ידי עיריית מודיעין נעשתה באופן חובבני ולא מקצועי. הדברים מלמדים על חוסר מקצועיות ועל זלזול בהוראות החוק". עוד נאמר כי "הטענה כי מדובר בניסיון לקושש קולות היא הפוכה, ומר ביבס הוא בבחינת 'כל הפוסל במומו פוסל'. מר ביבס פירסם כאמור הודעה פופוליסטית, לא רצינית, רצופת אי דיוקים, המתעלמת מהחוק והאמת. חבל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר