שתף קטע נבחר

שוב זה קורה: צמד סעודי החרים שחקן ישראלי

צפו בתיעוד: אלוף ישראל לנוער בבדמינטון, מקסים גרינבלט, ושותפו האוקראיני עלו באופן אוטומטי לחצי גמר אליפות אוקראינה הפתוחה אחרי שיריביהם הסעודים נטשו בהפגנתיות את המגרש. גרינבלט: "חייכתי כי הבנתי מה הסיפור"

 

לא מעט פעמים אנחנו שומעים כי ספורטאים ממדינות ערביות מחרימים ספורטאים ישראלים, אך לא תמיד זה מתועד, או שהיריבים מחליטים כלל לא להופיע.

 

בניגוד למקרי העבר, התקרית הבאה דווקא צולמה ואף עוררה תגובות רבות בעולם הערבי - אתמול (שבת) צמד שחקני בדמינטון סעודים, החליטו לנטוש את המשחק מול הישראלי מקסים גרינבלט ושותפו האוקראיני איבן מדינסקי, זאת במסגרת אליפות אוקראינה הפתוחה לנוער.

 

מקסים גרינבלט (צילום: איגוד הבדמינטון)
"הייתה לי תקווה שהם ישחקו". מקסים גרינבלט(צילום: איגוד הבדמינטון)

 

האירוע קרה בשלב רבע גמר הזוגות כשמואט אלחמדי ונוואף אלחמדי החליטו להגיע למגרש, לא לחצו ידיים ואחרי מספר שניות לקחו את התיק שלהם ועזבו בהפגנתיות. גרינבלט ומדינסקי, שדורגו במקום השני ערב האליפות, עלו באופן אוטומטי לחצי הגמר.

 

גרינבלט שיחזר: "כל היום חשבתי האם הם יעלו או לא ואיך יתפתח הדבר. לקראת המשחק כבר התחלתי להתחמם כי ראיתי שהם לא הודיעו שהם פורשים והייתה לי איזו תקווה. הגיעה שעת המשחק ואנחנו עומדים ליד השופט לקראת העלייה למגרש והם עומדים לצידנו. לידם עומד המאמן שלהם ומצלם את כל תהליך הבדיקה של השופט לפני העלייה למגרש. קוראים לנו ברמקול ואנחנו עולים למגרש. אני שם לב שהמאמן שלהם מצלם הכל ומתמקד בי".

 

"אנחנו מגיעים למגרש, מניחים את הדברים ומתקרבים לשופט לקראת הטלת המטבע. המאמן שלהם מתיישב בכיסא המאמן וממשיך לתעד הכל. השופט נותן להם את זכות הבחירה אבל הם אומרים שזה לא משנה, ובזמן שבן זוגי בוחר צד במטבע הסעודים לוקחים את התיקים שלהם ויורדים מהמגרש. המאמן עדיין יושב בכיסא ומצלם. אני מחייך כי אני מבין מה הסיפור, אבל בן זוגי והשופט לא מבינים מה קורה. הסברתי להם, לחצנו ידיים, ורק ברגע שאנחנו יורדים מהמגרש המאמן מפסיק לצלם".

 

כאמור, האירוע תועד כפי שניתן לראות והופץ בינתיים ברשת, כאשר מפיץ הסרטון כתב: "ככה הם התגברו עליהם בנחישות וסירבו ללחוץ ידיים. השחקנים הסעודים לא התחרו מול הצוות הציוני".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איגוד הבדמינטון
מקסים גרינבלט
צילום: איגוד הבדמינטון
מומלצים