כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בעיצומה של השבת

ר' הרש לייב מציריך הלך לעולמו בגיל 102

החסיד הישיש שאיבד את משפחתו בשואה, הקים מחדש את ביתו בציריך והיה לגדול מכניסי האורחים במקום - נפטר בשבת האחרונה • יהי זכרו ברוך 

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: בעיצומה של השבת האחרונה נפטר לבית עולמו בשיבה טובה הרה"ח הישיש רבי צבי יהודה רוזנפלד ז"ל מי שכונה "ר' הרש לייב מציריך" והוא בן 102 בפטירתו.

המנוח ז"ל היה משרידי דור דעה, בצעירותו שתה את כוס התרעלה בשנות הזעם של השואה האיומה שם איבד את משפחתו. למרות הכל הקים מחדש את משפחתו בציריך בשווייץ. 

הוא שימש כגבאי כולל 'שומרי החומות' למעלה מיובל שנים, ושימש כשליח ציבור בימים הנוראים וקבע עיתים לתורה בהשכימו לבית המדרש בבית הכנסת אגודת אחים בעיר.

יראתו קדמה לחכמתו והוא עורר רבים במורא מקדש וכבוד בית הכנסת. ביתו בציריך היה פתוח לכל נצרך והוא מסר נפשו על מצוות הכנסת אורחים, קיבל כל אחד בסבר פנים יפות, והתאבק בעפר רגליהם של גדולי ישראל והצדיקים בדורות שעברו.

התנהג כל ימיו בהצנע לכת ובענווה יתירה, זכה לראות דורות ישרים ומבורכים הממשיכים את דרכו בדרך ישראל סבא.

אחיו הוא הרה"ח רבי נפתלי רוזנפלד זצ"ל - זקן חסידי תולדות אהרן - שנפטר בשנת תשע"ב והקים בירושלים את מוסדות 'בית לפליטות' ברחוב בהר"ן, את 'קרית בנות' ברחוב סורוצקין וכן את 'בית החלמה ליולדות' בטלז-סטון.

מסע הלוויה, יצא הערב (ראשון) בשעה 21:00 בערב מישיבת 'כתב סופר' בשכונת בתי אונגרין שע"י כולל 'שומרי החומות' בדרכה להר הזיתים שם ייטמן בחלקת גניזת סת"ם.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ציריך שווייץ הרב רוזנפלד הכנסת אורחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד