אלפים בהפגנה של העדה הדרוזית נגד חוק הלאום: ‘ואהבת לרעך כמוך’

אלפי בני אדם בעצרת מחאה של הדרוזים נגד 'חוק הלאום' בכיכר רבין בת"א • מנהיג עדה הדרוזית: "אף אחד לא יכול ללמד אותנו מהי הקרבה, בתי הקברות הצבאיים ומאות החללים יעידו על כך" • השר גלעד ארדן: "בין המשתתפים נמצאים גם פוליטיקאים ואנשים עם אינטרס - שמלבים את האש"

דוד ליבוביץ
כ"ד אב התשע"ח / 04.08.2018 21:04

אלפי בני אדם משתתפים הערב (מוצאי שבת) בעצרת מחאה נגד ‘חוק הלאום’ בכיכר רבין שבתל אביב, בהובלת העדה הדרוזית.

“בכיכר רבין נבנה מחדש את זהותנו האזרחית”, הבטיח לקראת ההפגנה רפיק חלבי, ראש מועצת דלית אל כרמל. “השוויון איננו פרס, זו חובתה של המדינה כלפי אזרחיה. יש כאן קרב על התודעה הישראלית, והניצחון שלנו מוחלט”.

בין המשתתפים: המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית השיח מואפק טריף; תא”ל (מיל’) אמל אסעד; ראש שב”כ לשעבר יובל דיסקין; ראש עיריית תל אביב רון חולדאי נציגי המשפחות השכולות ואחרים. גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט והרמטכ”ל לשעבר גבי אשכנזי נוכחים במקום, אך לא נושאים דברים.

המפגינים נושאים שלטים עם הכתובות “שוויון הוא ערך עליון”, “ואהבת לרעך כמוך”, “אם אחים אז שווים”, “בשבילי מגילת העצמאות היא חוק הלאום”, ו”יהודית, דמוקרטית שווינית”.

מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית השיח מוואפק טריף אמר בעצרת: “אף אחד לא יכול ללמד אותנו מה זו הקרבה ואף אחד לא יכול להטיף לנו על נאמנות ומסירות – בתי הקברות הצבאיים ומאות החללים יעידו על כך.

“כמו שאנחנו נלחמים על קיומה ובטחונה של המדינה – אנו נחושים להילחם, יחד אתכם, על אופיה ועל הזכות לחיות בה בשוויון ובכבוד. לדאבוני, למרות הנאמנות הבלתי מסויגת שלנו למדינה – המדינה לא רואה בנו שווים. אנחנו מזדהים עם המדינה ועם מגילת העצמאות שלה”.

הוא הוסיף: “המחאה הזו בעקבות חוק הלאום מבטאת אכזבה גדולה. אחים אנחנו, ישראלים אנחנו”.

יושבת ראש האופוזיציה, ח”כ ציפי לבני, אמרה כי אפשר להגיע לאחדות סביב מגילת העצמאות, במקום חוק הלאום. “אנחנו מתחייבים לחוקק את העקרונות החוקתיים שבמגילת העצמאות כחוק יסוד, כך שמדינת ישראל תהיה מדינת הלאום של העם היהודי עם שוויון זכויות לאזרחיה. גם יהודית וגם דמוקרטית”.

מנגד, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן תקף את המחאה ואמר כי בין המשתתפים נמצאים גם פוליטיקאים ואנשים עם אינטרס שמלבים את האש.

בריאיון למהדורת חדשות סוף השבוע בערוץ השני הביע ארדן תמיכה בחוק הלאום, אמר שהוא משלים את חוקי היסוד הקיימים וציין כי הצוות שיקים ראש הממשלה יתן מענה למצוקת הדרוזים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות