הביקורת כנגד חבר הכנסת איתן ברושי עולה מדרגה: עשרות פעילות חברתיות וחברות מפלגות מכל קצוות הקשת הפוליטית חתמו ביממה האחרונה על מכתב משותף בדרישה לאיתן ברושי לפנות את כסאו. במכתב תוקפות הפעילות את חבר הכנסת ברושי על מה שהן מכנות "תביעות ההשתקה" אותן הוא מפזר וקוראות לשמור על הכנסת כמופת לצורה בה החברה צריכה להתנהל.

"אנו, קבוצת נשים פעילות מכל הקשת הפוליטית של המפלגות בישראל, באות בדרישה לחה"כ איתן ברושי להתפטר ולפנות את מקומו בכנסת ויפה שעה אחת קודם" נכתב, "כנבחר ציבור, אנחנו מצפות לסטנדרט מוסרי חסר פשרות. חה"כ ברושי, אתה הוא שאמור להיות מצפן מוסרי וחברתי, נגיעה לא הולמת בחברת כנסת וההטרדה החמורה, לכאורה, שנחשפה על-ידי עקיבא נוביק בחדשות עשר, מביאים אותנו לדרוש את התפטרותך המיידית מכנסת ישראל".

על המכתב חתומות בין הייתר חברות מהמפלגות יש עתיד, הליכוד, המחנה הציוני, מרצ, הבית היהודי, כולנו, מפלגתה של אורלי לוי אבקסיס ואף מספר נשים חרדיות.   

"אמרת שמדובר במשחק פוליטי, בחיסול חשבונות, אז הנה אנחנו נשים מכל הקשת הפוליטית אומרות לך בפה מלא, לא. לא מדובר בזה. מדובר בחברה הישראלית אותה אנחנו רוצות לראות כחברת מופת" הן כותבות, "הפרקטיקה בה בחרת להלחם ולשמור על מקומך בכנסת איננה מקובלת עלינו. תביעות השתקה הן בזויות. ביזוי המערכת כולה באי לקיחת אחריות היא סכנה לחברה כולה. בשל הפרקטיקות הללו נשים בוחרות לא להתלונן. אנחנו כאן כדי להכריז, הציבור כבר לא מחליק ובטח לא אנחנו".

 

פרט למכתב הפגינו אמש (ד') פעילות וחברות מפלגת העבודה מול בית התנועה הקיבוצית בתל אביב וקראו לברושי להתפטר. "אנו כפקודות מפלגת העבודה- לא מוכנות להעביר על סדר היום את מעשיו של ברושי שפורסמו לאחרונה! אנחנו מצפות מנבחרי הציבור שלנו לעמוד בדפוסי התנהגות ראויים. לא נעבור על סדר היום התנהגות מחפיצה, שוביניסטית ומטרידה נשים מצד חברי כנסת ונבחרי ציבור שאמורים לייצר אותנו!"