ראש תוכנית מדדי בתיה"ח עוזבת את משרד הבריאות

הצעד הדרמטי של ד"ר ענת עקה־זוהר מגיע בעקבות החשיפות ב"ישראל היום" • עחמות קשה בינה ובין מנכ"ל משרד הבריאות

ד"ר ענת עקה־זוהר // ד"ר ענת עקה־זוהר

בעקבות הפרסומים ב"ישראל היום" הודיעה אתמול ד"ר ענת עקה־זוהר, שייסדה ועומדת בראש התוכנית הלאומית למדדי האיכות בבתי החולים ומכהנת כראש מינהל איכות, שירות ובטיחות הטיפול במשרד הבריאות, על פרישתה מעבודתה במשרד הבריאות לאלתר. לפני הפרישה התנהל עימות קשה מאוד בינה לבין מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שבמסגרתו הועלו טענות הדדיות קשות ביותר. 

כפי שנחשף ב"ישראל היום", הנהלת משרד הבריאות חוקרת בשבועות האחרונים טענות על הטיה של חלק מהנתונים בתוכנית המדדים והסקרים הלאומית, שבודקת מדי שנה מאז 2013 את איכות הטיפול הרפואי בכל עשרות בתי החולים בישראל. 

עוד נודע אתמול כי 12 רופאים ומנהלים בכירים שהיו בוועדת ההיגוי של תוכנית הממדים כתבו למנכ"ל משרד הבריאות מכתב תמיכה בד"ר עקה־זוהר, שבו ציינו כי "בכתבות של רן רזניק שהתפרסמו לאחרונה ב'ישראל היום',יש התייחסות לתוכנית המדדים הלאומית לבתי חולים כ'סכנה לאומית'... ומצאנו לנכון להגיב על ביקורת לא מוצדקת זו... התוכנית הובילה לשיפור משמעותי באיכות הטיפול, ופגיעה בתוכנית היא פגיעה בכלל הציבור".

עו"ד רם גמליאל, המייצג את ד"ר עקה־זוהר, מסר אתמול כי "ב־2013 נקראה ד"ר עקה־זוהר להקים את תוכנית המדדים הלאומית, שנבנתה בהתאם לסטנדרטים בין־לאומיים, מוכיחה את עצמה כבר משנתה הראשונה והובילה לשיפור משמעותי במערכת הבריאות ולצמצום התמותה במקרים מסוימים. לאור מחלוקות שהתגלעו בין מנכ"ל המשרד לד"ר עקה־זוהר, ולאחר פרסומים מגמתיים ובלתי נכונים שהודלפו לתקשורת, בחרה מרשתי לסיים את תפקידה בהתאם לתוכנית הפרישה הכללית לבכירים של נציבות שירות המדינה, ועל מנת לצמצם את המשך הפגיעה בתוכנית שמונעת ממניעים בלתי ענייניים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר