בט"ו באב שצוין בשבוע שעבר יותם וטל עובדיה רצו לחגוג את אהבתם, אך הערב המשמח הסתיים בטרגדיה. מחבל בן 17 חדר את גדר היישוב אדם בקלילות ופתח במסע דקירות קטלני. הראשון שנקרה בדרכו היה יותם ז"ל. אשתו טל סיפרה הערב (ראשון) לראשונה מה קרה שם, כשהיא נמצאת בבית ובחוץ יותם, שבסך הכל הלך להביא כמה דברים מבית הוריו הסמוך - ומעולם לא חזר. תיעוד ממצלמות האבטחה ביישוב מראה כיצד המחבל שדקר את עובדיה עוזב את המקום בהליכה, לאחר שעובדיה ז"ל התעמת איתו ונדקר על ידו מספר פעמים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"יותם בדיוק נכנס הביתה, הוא אמר שהוא תכנן לי איזו ארוחה רומנטית והשאיר את המצרכים אצל ההורים כדי שלא אראה - הוא אמר 'אני כבר חוזר, אני רק הולך להביא'", שחזרה טל. "שמעתי את היריות, אז חשבתי שזה נפצים של ילדים שמשתעשעים כי זה חופש, אז לא התייחסתי. ואז כשצעקו 'מחבל', חשבתי 'איזה מחבל? מה מחבל?'".

טל המשיכה לתאר את רגעי האימה. "יצאתי כדי לראות מה קרה, אני צועקת: 'יותם יותם', ולא יודעת, משהו בבטן אמר לי יותם, והוא לא ענה לטלפונים".

בשלב זה טל התחילה להבין שיש סיבה לכך שיותם לא עונה לטלפון הנייד, אבל בפנים היא סירבה להאמין. "רצתי הלוך ושוב, עד שבאתי לבית ההורים שלו", סיפרה. "שאלתי את אמא שלו איפה יותם, היא לא ידעה על מה אני מדברת. מסתבר שהוא בכלל לא הגיע לפה".

יותם ז"ל ורעייתו (צילום: באדיבות המשפחה, חדשות)
יותם ז"ל ורעייתו | צילום: באדיבות המשפחה, חדשות

בהמשך סיפרה טל כיצד עברה סמוך למקום הדקירה, אך לא האמינה שהמחבל הצליח במשימתו. "חזרתי שוב פעם, עוד פעם הלוך ושוב, והמחבל על הרצפה כבר גמור", אמרה. "לא קלטתי מה קורה, לא התייחסתי לגופה. אז ראיתי את אחד השכנים ואמרתי לו: 'איפה בעלי?'. אז הוא לקח אותי. ראיתי אותו שכוב על הרצפה, עמוס באנשים ובדם וצרחתי שמע ישראל, והילדים, מה יהיה עם הילדים".

זירת הפיגוע בו נרצח יותם עובדיה ז"ל (צילום: חדשות)
יותם ז"ל וזירת הפיגוע | צילום: חדשות

כעת טל נותרה לבדה עם שני ילדים, בני שלוש ושבעה חודשים, שיגדלו ללא אבא שנרצח סתם ללא סיבה. "הבן הגדול אומר לי: 'אמא איפה אבא'", סיפרה טל בבכי. "לקחתי אותו לחדר, הוא מאוד נבון, ועדיין לא ידעתי מה להגיד. אמרתי לו שאבא הלך והוא לא יכול לחזור. מתוך שינה הוא צורח: 'אבא אבא', אבל במהלך היום הוא מבין לא לשאול עליו".